Research Article
BibTex RIS Cite

HAZIR YEMEK FİRMALARININ COVİD-19 SALGINI ESNASINDA DİJİTAL PAZARLAMA ETKİNLİKLERİNİN İNCELENMESİ

Year 2022, Volume: 8 Issue: 1, 47 - 66, 01.01.2022

Abstract

Çin’in Wuhan kentinde ortaya çıktığı bildirilen ve “Covid-19” olarak tanımlanan salgın, dijital kitle iletişim araçlarını bilgiye ulaşmanın yanı sıra gündelik tüketim pratiklerinin sürdürülmesinde de öncelikli hale gelmiştir. Dolayısıyla salgın; bir yandan sağlıkla ilgili kaygıların küresel düzlemde artmasına neden olurken, diğer yandan iktisadi düzlemde gözlenen bir dizi değişimin de başlatıcısı olmuştur. Bu minvalde salgının ortaya çıkmasını takip eden günlerde kamu otoriteleri tarafından alınan bir dizi önleyici tedbir nedeniyle pek çok ticari firmanın sosyal paylaşım ağlarından yürütmekte oldukları pazarlama etkinliklerinde gözle görülür düzeyde artış meydana gelmiştir.
Çalışma; ülkemizde zincir şubeler halinde faaliyet gösteren iki büyük “hızlı yemek” firmasının sosyal paylaşım ağları üzerinden yürütmüş olduğu pazarlama faaliyetlerine odaklanmaktadır. Bu maksatla salgın esnasında iki firmanın Instagram hesapları üzerinden gerçekleştirmiş olduğu etkinlikler incelenmekte ve elde edilen nicel veriler yorumlanmaktadır. Böylece örneklem olarak belirlenen iki firmanın süreç içerisinde ortaya koymuş olduğu dijital pazarlama eğilimlerinde gözlenen değişimin yönü ve yoğunluğunun açıklanması amaçlanmaktadır.

References

  • Aslan A, Ünlü D, (2016), Instagram Fenomenleri ve Reklam İlişkisi: Instagram Fenomenlerinin Gözünden Bir Değerlendirme, MÜ İletişim Fakültesi Dergisi, 3 (2), 41-65.
  • Bulunmaz, B. (2016). Gelişen Teknolojiyle Birlikte Değişen Pazarlama Yöntemleri ve Dijital Pazarlama, TRT Akademi, Cilt-1, Sayı:2.
  • Can, H. Tuncer, D. Ayhan, D. (2004), Genel İşletmecilik Bilgileri, Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Göksu, N. (2016), Bütünleşik Pazarlama İletişimi, İstanbul: İÜ AUZEF Yayınları.
  • Serohina, N. (2019). Digital Marketing in Hotels, MDT, Vol-3 (3).
  • Sevinç, S. (2015), Pazarlama İletişiminde Sosyal Medya, İstanbul: Optimist Yayınları.
  • Smith, K. (2011), Digital Marketing Strategies That Millennials Find Appealing, Motivating, Or Just Annoying, Journal Of Strategic Marketing, 19 (6).
  • Şengül, O. (2018), 2 Saatte A’dan Z’ye Dijital Pazarlama, İstanbul: Ceres Yayınları.
  • Varnalı, K. (2012), Pazarlama İletişimi ve İnsan. İstanbul: MediaCat Yayıncılık.
  • URL-1: https://www.pazarlamamakaleleri.com/pazarlamanin-tarihi-ve-alternatif-pazarlama-tanimlari/ (Erişim Tarihi: 09.04.2021) URL-2: http://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:625012/FULLTEXT01.pdf-date=2013-publisher=Stockholm, (Erişim Tarihi: 12.04.2021)
Year 2022, Volume: 8 Issue: 1, 47 - 66, 01.01.2022

Abstract

References

  • Aslan A, Ünlü D, (2016), Instagram Fenomenleri ve Reklam İlişkisi: Instagram Fenomenlerinin Gözünden Bir Değerlendirme, MÜ İletişim Fakültesi Dergisi, 3 (2), 41-65.
  • Bulunmaz, B. (2016). Gelişen Teknolojiyle Birlikte Değişen Pazarlama Yöntemleri ve Dijital Pazarlama, TRT Akademi, Cilt-1, Sayı:2.
  • Can, H. Tuncer, D. Ayhan, D. (2004), Genel İşletmecilik Bilgileri, Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Göksu, N. (2016), Bütünleşik Pazarlama İletişimi, İstanbul: İÜ AUZEF Yayınları.
  • Serohina, N. (2019). Digital Marketing in Hotels, MDT, Vol-3 (3).
  • Sevinç, S. (2015), Pazarlama İletişiminde Sosyal Medya, İstanbul: Optimist Yayınları.
  • Smith, K. (2011), Digital Marketing Strategies That Millennials Find Appealing, Motivating, Or Just Annoying, Journal Of Strategic Marketing, 19 (6).
  • Şengül, O. (2018), 2 Saatte A’dan Z’ye Dijital Pazarlama, İstanbul: Ceres Yayınları.
  • Varnalı, K. (2012), Pazarlama İletişimi ve İnsan. İstanbul: MediaCat Yayıncılık.
  • URL-1: https://www.pazarlamamakaleleri.com/pazarlamanin-tarihi-ve-alternatif-pazarlama-tanimlari/ (Erişim Tarihi: 09.04.2021) URL-2: http://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:625012/FULLTEXT01.pdf-date=2013-publisher=Stockholm, (Erişim Tarihi: 12.04.2021)
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Communication and Media Studies
Journal Section Articles
Authors

Mustafa C. Sadakaoğlu 0000-0002-4359-4828

Tülin Alkan This is me 0000-0002-5620-7516

Publication Date January 1, 2022
Submission Date September 8, 2021
Acceptance Date November 11, 2021
Published in Issue Year 2022 Volume: 8 Issue: 1

Cite

APA Sadakaoğlu, M. C., & Alkan, T. (2022). HAZIR YEMEK FİRMALARININ COVİD-19 SALGINI ESNASINDA DİJİTAL PAZARLAMA ETKİNLİKLERİNİN İNCELENMESİ. İletişim Çalışmaları Dergisi, 8(1), 47-66.

All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)