Reklam, iletişimin
alanının en tartışmalı kavramları arasında yer almaktadır. Günümüzde işletmeler
bu iletişim alanına büyük bütçeler ayırmaktadır. Bunun sebebi küreselleşme ile
birlikte pazarda rekabetin artması ve tercih edilen marka olmanın artık
zorlaşmasıdır. Bu yüzden reklam ajansları markayı ön plana çıkarabilmek adına özgün
kampanyalar meydana getirmeye çalışmaktadır. Reklamlarda cinsellik kullanımı bu
özgün olarak adlandırdığımız kampanyalarda kullanılan yöntemlerdendir. Bu
çalışma reklamda kullanılan cinsel çekiciliğin etik açıdan incelemesi yapılmıştır.
Bu amaç doğrultusunda çalışmanın ilk bölümünde reklam, reklam aracı olarak
televizyon kullanımı ve televizyon reklamlarında cinsellik konuları ele
alınmıştır. İkinci bölümde etik ve reklam ilişkisi, Türkiye’de reklamı denetleyen
kurumlar üzerinde durulmuştur. Üçüncü bölümde ise görsel göstergebilim
çözümleme yöntemi kullanılarak yayınlandığı andan itibaren ağır cinsel söylem
içerdiği için eleştirilen ve bu yüzden reklamverenin özür dileyip yayından
kaldırttığı Hasbro reklam örneği analiz edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019Volume: 1 Issue: 2 |