Nowadays, cities need to create value and differentiate themselves in order to create awareness in line with various objectives. This mission of creating value and differentiation can be shaped by the image of a city that attracts global attention. In shaping the image of the city, the basic values of the city and their use as promotional instruments are important. The aim of this study is to measure the urban image and perception of urban recreation areas. In this context, the focus of the study is to measure the image of Konya and perception of urban recreation areas in Konya. For this purpose, visitors of Mevlana Museum, Konya Butterfly Valley and 80 thousandth Around World Recreation Area constitute the universe of the research. However, due to time constraints and sampling transportation difficulties, the study was carried out convenience sampling method by non-probability sampling methods. According to the descriptive statistics, the average values of natural, social, cultural, socioeconomic and urban atmosphere characteristics of Konya city image were positively determined. In addition, it was determined that the perception of urban recreation areas was positive in terms of cognitive and emotional attractiveness. In this direction, it can be said that urban recreation areas will contribute to the image of the city and the perception towards the city can be shaped positively in terms of cognitive and emotional aspects.
Günümüzde kentler, çeşitli hedefler doğrultusunda farkındalık yaratabilmek için değer yaratmaya ve kendilerini ayrıştırmaya gerek duymaktadırlar. Bu değer yaratma ve farklılaşma misyonu küresel anlamda ilgi çeken bir kent imajı ile şekillenebilmektedir. Kent imajının şekillenmesinde kentin sahip olduğu temel değerler ve bunların tanıtım enstrümanı olarak kullanılması önem arz etmektedir. Bu doğrultuda araştırmanın amacı, kent imajının ve kentsel rekreasyon alanlarına yönelik algının ölçümüdür. Bu bağlamda Konya kent imajının ve Konya’daki kentsel rekreasyon alanlarına yönelik algının ölçümünü gerçekleştirmek çalışmanın odak noktasıdır. Belirlenen amaç doğrultusunda, Mevlana Müzesi, Konya Kelebekler Vadisi ve 80 Binde Devri Alem rekreasyon alanı ziyaretçileri araştırmanın evrenini oluşturmaktadır. Fakat araştırma kapsamında bu alanları ziyaret eden kişilerin tamamına ulaşmak zaman kısıtı ve örnekleme ulaşım zorluğundan dolayı, araştırma olasılığa dayalı olmayan örnekleme yöntemlerinden kolayda örnekleme yöntemi ile gerçekleştirilmiştir. Gerçekleştirilen betimleyici istatistikler doğrultusunda Konya kent imajına yönelik doğal, sosyal, kültürel, sosyo-ekonomik ve kent atmosferi özelliklerinin ortalama değerlerinin olumlu yönde olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, kentsel rekreasyon alanlarına yönelik algının, bilişsel ve duygusal çekicilikler bağlamında ortalama değerlerinin de pozitif yönelimli olduğu belirlenmiştir. Bu doğrultuda kentsel rekreasyon alanları şehir imajına bilişsel ve duygusal yönden katkı sağlayabilmekle birlikte, kente yönelik algının da olumlu yönde şekillenebilmesini sağlayacaktır.
Kent İmajı Kentsel Rekreasyon Alanları Kent Algısı Bilişsel Değerler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Ocak 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020Cilt: 2 Sayı: 1 |