Research Article
BibTex RIS Cite

POST TRUTH ÇAĞINDA GÖRSEL KÜLTÜRÜN DÖNÜŞÜMÜ VE ALGI YÖNETİMİ

Year 2023, Volume: 7 Issue: 19, 273 - 290, 31.07.2023
https://doi.org/10.54707/meric.1330699

Abstract

Görsel kültür, görsel imajların yaygın olarak kullanıldığı bir kültürel ortamı ifade ederken, post-truth ise hakikatin ikincil planda kaldığı bir döneme işaret etmektedir. Bu makalede, görsel kültür ve post-truth kavramı arasındaki ilişkiler ve etkileşimler ele alınacak ve bu iki kavramın birbirini nasıl etkilediği incelenecektir. Post-truth kavramsal olarak, duygusal etkilerin ve kişisel inançların objektif gerçeklerin önüne geçtiği bir durumu tanımlamaktadır. Bu kavram, görsel kültürle yakından ilişkilidir çünkü görsel imgeler, duygusal tepkileri tetikleyebilir ve gerçeklik algısını manipüle etmeye neden olabilmektedir. Görsel kültür, medya aracılığıyla yayılan görsel imgelerle post-truth fenomeninin güçlenmesini bereberinde getirmektedir. Görsellerin kolaylıkla paylaşılması ve viral hale gelmesi, yanlış bilgilerin ve manipülatif görsellerin hızla yayılmasına ve toplumun gerçeklik algısını sarsmasına neden olabilir.

References

  • Arkan, Z. N. (2022). Post-Truth” Kavramı Üzerine Türkçe Karşılık Denemesi . İstanbul Kent Üniversitesi İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, 3 (2) , 1-15.
  • Berger, J. (2007). Görme Biçimleri. İstanbul: Metis Yayınevi.
  • Bilginer E, Ş. (2021). Görsel Kültürün Küresel Kültüre Dönüşmesinde Kitle İletişim Araçlarının Rolü. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 25 (3), 109-126.
  • Condry, J. (1987). The Psychology of Television. Lawrence , Erlbaum Ass.
  • Dinçeli, D., Sevindik, O. ve Karatepe, A. K. (2016). Türkiye’de Görsel Kültür İçerisinde Afiş Sanatına Bakış. 5. Uluslararası Matbaa Teknolojileri Sempozyumu, 393-411. İstanbul: İstanbul Üniversitesi.
  • Henderson, K. (1999). On Line And On Paper: Visual Representations, Visual Culture, And Computer Graphics İn Design Engineering. Cambridge: MIT Press.
  • Holland, J. (2014). “The First Iraq War Was Also Sold to the Public Based on a Pack of Lies”, http://billmoyers.com/2014/06/27/the- first-iraq-war-was-also-sold-to-the-public-based-on-a-pack-of-lies/
  • Gökberk, M. (2005). Felsefe Tarihi . İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Mamalipurath, J. M. (2020). Book Review: John Oddo, The Discourse of Propaganda: Case Studies from the Persian Gulf War and the War on Terror. Discourse & Communication, 106-109.Oxford Languages. (2020, December 22). Oxford Word of the Year 2016 |. https:// languages.oup.com/word-of- the-year/2016/
  • Tavın, K. M.Ve Housman, J. (2004). Art Education And Visual Culture in the Age Of Globalization, Art Education, 57 (5).
  • Terzi, A. (2020). Post-Truth Kavramı Ve Türkçe Karşılıkları Üzerine. Türk Dili, 69(820), 80–86.
  • Thompson, R. (2010). How to read a picture: Lessons from nonhuman primates. Proceedings of the National Academy of Sciences, 519-520.
  • Treske, G. (2006). Medya Okuryazarlığı: Neden Gerekli. MEDYA OKURYAZARLIĞI (S. 8-16). İçinde İstanbul: Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi.
  • Türkkan, B. (2008). İlköğretim Görsel Sanatlar Dersi Bağlamında Görsel Kültür Çalışmaları: Bir Eylem Araştırması. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Yaycı, C. (2019). Irak’ta Yaşanan Savaşlar. Güvenlik Dergisi , 331-352.
Year 2023, Volume: 7 Issue: 19, 273 - 290, 31.07.2023
https://doi.org/10.54707/meric.1330699

Abstract

References

  • Arkan, Z. N. (2022). Post-Truth” Kavramı Üzerine Türkçe Karşılık Denemesi . İstanbul Kent Üniversitesi İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, 3 (2) , 1-15.
  • Berger, J. (2007). Görme Biçimleri. İstanbul: Metis Yayınevi.
  • Bilginer E, Ş. (2021). Görsel Kültürün Küresel Kültüre Dönüşmesinde Kitle İletişim Araçlarının Rolü. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 25 (3), 109-126.
  • Condry, J. (1987). The Psychology of Television. Lawrence , Erlbaum Ass.
  • Dinçeli, D., Sevindik, O. ve Karatepe, A. K. (2016). Türkiye’de Görsel Kültür İçerisinde Afiş Sanatına Bakış. 5. Uluslararası Matbaa Teknolojileri Sempozyumu, 393-411. İstanbul: İstanbul Üniversitesi.
  • Henderson, K. (1999). On Line And On Paper: Visual Representations, Visual Culture, And Computer Graphics İn Design Engineering. Cambridge: MIT Press.
  • Holland, J. (2014). “The First Iraq War Was Also Sold to the Public Based on a Pack of Lies”, http://billmoyers.com/2014/06/27/the- first-iraq-war-was-also-sold-to-the-public-based-on-a-pack-of-lies/
  • Gökberk, M. (2005). Felsefe Tarihi . İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Mamalipurath, J. M. (2020). Book Review: John Oddo, The Discourse of Propaganda: Case Studies from the Persian Gulf War and the War on Terror. Discourse & Communication, 106-109.Oxford Languages. (2020, December 22). Oxford Word of the Year 2016 |. https:// languages.oup.com/word-of- the-year/2016/
  • Tavın, K. M.Ve Housman, J. (2004). Art Education And Visual Culture in the Age Of Globalization, Art Education, 57 (5).
  • Terzi, A. (2020). Post-Truth Kavramı Ve Türkçe Karşılıkları Üzerine. Türk Dili, 69(820), 80–86.
  • Thompson, R. (2010). How to read a picture: Lessons from nonhuman primates. Proceedings of the National Academy of Sciences, 519-520.
  • Treske, G. (2006). Medya Okuryazarlığı: Neden Gerekli. MEDYA OKURYAZARLIĞI (S. 8-16). İçinde İstanbul: Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi.
  • Türkkan, B. (2008). İlköğretim Görsel Sanatlar Dersi Bağlamında Görsel Kültür Çalışmaları: Bir Eylem Araştırması. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Yaycı, C. (2019). Irak’ta Yaşanan Savaşlar. Güvenlik Dergisi , 331-352.
There are 15 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Journalism
Journal Section Araştırma Makalesi
Authors

Mehmet Salih Altın 0000-0003-4840-9385

Hakan Alp 0000-0001-9696-8902

Publication Date July 31, 2023
Published in Issue Year 2023 Volume: 7 Issue: 19

Cite

APA Altın, M. S., & Alp, H. (2023). POST TRUTH ÇAĞINDA GÖRSEL KÜLTÜRÜN DÖNÜŞÜMÜ VE ALGI YÖNETİMİ. Meriç Uluslararası Sosyal Ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, 7(19), 273-290. https://doi.org/10.54707/meric.1330699
AMA Altın MS, Alp H. POST TRUTH ÇAĞINDA GÖRSEL KÜLTÜRÜN DÖNÜŞÜMÜ VE ALGI YÖNETİMİ. Meriç Uluslararası Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi. July 2023;7(19):273-290. doi:10.54707/meric.1330699
Chicago Altın, Mehmet Salih, and Hakan Alp. “POST TRUTH ÇAĞINDA GÖRSEL KÜLTÜRÜN DÖNÜŞÜMÜ VE ALGI YÖNETİMİ”. Meriç Uluslararası Sosyal Ve Stratejik Araştırmalar Dergisi 7, no. 19 (July 2023): 273-90. https://doi.org/10.54707/meric.1330699.
EndNote Altın MS, Alp H (July 1, 2023) POST TRUTH ÇAĞINDA GÖRSEL KÜLTÜRÜN DÖNÜŞÜMÜ VE ALGI YÖNETİMİ. Meriç Uluslararası Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi 7 19 273–290.
IEEE M. S. Altın and H. Alp, “POST TRUTH ÇAĞINDA GÖRSEL KÜLTÜRÜN DÖNÜŞÜMÜ VE ALGI YÖNETİMİ”, Meriç Uluslararası Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, vol. 7, no. 19, pp. 273–290, 2023, doi: 10.54707/meric.1330699.
ISNAD Altın, Mehmet Salih - Alp, Hakan. “POST TRUTH ÇAĞINDA GÖRSEL KÜLTÜRÜN DÖNÜŞÜMÜ VE ALGI YÖNETİMİ”. Meriç Uluslararası Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi 7/19 (July 2023), 273-290. https://doi.org/10.54707/meric.1330699.
JAMA Altın MS, Alp H. POST TRUTH ÇAĞINDA GÖRSEL KÜLTÜRÜN DÖNÜŞÜMÜ VE ALGI YÖNETİMİ. Meriç Uluslararası Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi. 2023;7:273–290.
MLA Altın, Mehmet Salih and Hakan Alp. “POST TRUTH ÇAĞINDA GÖRSEL KÜLTÜRÜN DÖNÜŞÜMÜ VE ALGI YÖNETİMİ”. Meriç Uluslararası Sosyal Ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, vol. 7, no. 19, 2023, pp. 273-90, doi:10.54707/meric.1330699.
Vancouver Altın MS, Alp H. POST TRUTH ÇAĞINDA GÖRSEL KÜLTÜRÜN DÖNÜŞÜMÜ VE ALGI YÖNETİMİ. Meriç Uluslararası Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi. 2023;7(19):273-90.