Research Article
BibTex RIS Cite

AVRUPA BİRLİĞİ MEDYASI VE ÇOĞULCULUK

Year 2019, Volume: 1 Issue: 1, 65 - 77, 29.01.2019

Abstract

İnsan Hakları ve Demokrasi Avrupa Birliğinin en temel
unsurlarından bir tanesidir
. Bu yüzden Avrupa Birliği’nin bir birlik olarak hareket
edebilmesi için medya ve çoğulculuk kavramları önemli bir sorun teşkil
etmektedir. Bu sorun şu anda Avrupa Birliği içerisinde hala
düzenlenememektedir. Bu yüzden düzenlemek için bir takım çalışmalar yapılmıştır
ve yapılmaktadır. Ancak Politika belirleme bağlamında günümüzde somut bir adım
atılamamıştır. Medyayı düzenlemede halen kullanılan en etkin yol Avrupa Rekabet
Hukuku’dur. En etkili ve verimli kullanım örnekleri ise spor olaylarında
mevcuttur. Birlik nezdinde Yeşil Belge’lerle konuya ilişkin endişeler pratik
olarak değerlendirilebilmek için girişimlerde bulunulmuştur. Ancak bu
girişimler sonuçsuz kalmıştır. Avrupa Birliğinde çoğulculuk sorununa güncel
olarak getirilen en önemli yaklaşımlardan biri Vivianne Reading ve Margot
Walström’ün 3 adım yaklaşımıdır. Güncel çalışmalarda çoğulculuk üzerine yapılan
en önemli çalışma olan bu proje günümüzde hala devam etmektedir. 2016 yılından
itibaren tüm üye ülkeleri kapsayan bu çalışma ek olarak Türkiye ve Karadağ’ı da
izlemeye almıştır. 

References

  • • Avşar, Z. (2004). “Medyada Yoğunlaşma ve Şeffaflaşma: Yasal Düzenlemeler, Beklentiler”. İletişim Araştırmaları Dergisi, 2 (2): 87-112.
  • • Avrupa Birliği Türkiye Delegasyonu. (2007). Çoğulcu Medya: Komisyon, Avrupa Medyasının Görünümünde Şeffaflık, Özgürlük ve Çeşitliliğe Duyulan Gereksinimi Vurguluyor. https://www.avrupa.info.tr/tr/news/cogulcu-medya-komisyon-avrupa-medyasinin-gorunumunde-seffaflik-ozgurluk-ve-cesitlilige-duyulan
  • • Bek, M. G. (2003). Avrupa Birliği ve Türkiye’de İletişim Politikaları. Ümit Yayıncılık, Ankara.
  • • Digital Single Market (2018). Media Freedom and Pluralism. https://ec.europa.eu/digital-single-market/sites/digitalagenda/files/media_pluralism_swp_en.pdf
  • • Digital Single Market (2018). Media Pluralism Monitor. https://ec.europa.eu/digital-single-market/en/media-pluralism-monitor-mpm
  • • European University Institute (2016). Market Plurality. http://monitor.cmpf.eui.eu/mpm2015/results/
  • • Klimkiewicz, B. (2009). “Is the Clash of Rationalities Leading Nowhere? Media Pluralism in European Regulatory Policies”. Press freedom and pluralism in Europe: concepts and conditions. (A. Czepek, M. Hellwig, E. Nowak. Intellect Books.
  • • Demirbilek, H. (2011). AB’de Medya Yoğunlaşması; Teori ve Uygulama, Ankara: RTÜK Uzmanlık Tezi.
  • • Doyle, G. (1997). “From ‘Pluralism’to ‘Ownership’: Europe’s emergent policy on Media Concentrations navigates the doldrums”. Journal of Information, Law and Technology, 3.
  • • Geçgil, B. A. (2005). Medya Piyasalarında Hukuki Düzenlemeler ve Rekabet Hukuku Uygulamaları, Rekabet Kurumu.
  • • Ungerer, H. (2003). Competition policy and the issue of access in broadcasting markets: the Commission perspective. Presentation to Vision in Business–Broadcasting Competition Law, Brussels.
  • • Yıldız, H. (2007). “Avrupa Birliği Ortak Rekabet Politikası ve Türkiye”. Akademik Bakış, 3.
  • • Ward, D. (2005), “Televizyonda Çoğulculuk ve Çeşitlilik: Avrupa Komisyonu’nun Rekabet Politikası ve Üye Ülkelerin Medyada Çoğulculuğu Sağlamada Rolü”. Avrupa Birliği ve Türkiye’de İletişim Politikaları: Pazarın düzenlenmesi, erişim ve çeşitlilik. (Ed. D. Kevin ve M. Gencel Bek). Ankara: İlef.
  • • Valcke, P. (2009). “Independent study on indicators for media pluralism in the member states-Towards a risk-based approach”. http://ec.europa.eu/information_society/media_taskforce/doc/pluralism/pfr_report.pdf.
Year 2019, Volume: 1 Issue: 1, 65 - 77, 29.01.2019

Abstract

References

  • • Avşar, Z. (2004). “Medyada Yoğunlaşma ve Şeffaflaşma: Yasal Düzenlemeler, Beklentiler”. İletişim Araştırmaları Dergisi, 2 (2): 87-112.
  • • Avrupa Birliği Türkiye Delegasyonu. (2007). Çoğulcu Medya: Komisyon, Avrupa Medyasının Görünümünde Şeffaflık, Özgürlük ve Çeşitliliğe Duyulan Gereksinimi Vurguluyor. https://www.avrupa.info.tr/tr/news/cogulcu-medya-komisyon-avrupa-medyasinin-gorunumunde-seffaflik-ozgurluk-ve-cesitlilige-duyulan
  • • Bek, M. G. (2003). Avrupa Birliği ve Türkiye’de İletişim Politikaları. Ümit Yayıncılık, Ankara.
  • • Digital Single Market (2018). Media Freedom and Pluralism. https://ec.europa.eu/digital-single-market/sites/digitalagenda/files/media_pluralism_swp_en.pdf
  • • Digital Single Market (2018). Media Pluralism Monitor. https://ec.europa.eu/digital-single-market/en/media-pluralism-monitor-mpm
  • • European University Institute (2016). Market Plurality. http://monitor.cmpf.eui.eu/mpm2015/results/
  • • Klimkiewicz, B. (2009). “Is the Clash of Rationalities Leading Nowhere? Media Pluralism in European Regulatory Policies”. Press freedom and pluralism in Europe: concepts and conditions. (A. Czepek, M. Hellwig, E. Nowak. Intellect Books.
  • • Demirbilek, H. (2011). AB’de Medya Yoğunlaşması; Teori ve Uygulama, Ankara: RTÜK Uzmanlık Tezi.
  • • Doyle, G. (1997). “From ‘Pluralism’to ‘Ownership’: Europe’s emergent policy on Media Concentrations navigates the doldrums”. Journal of Information, Law and Technology, 3.
  • • Geçgil, B. A. (2005). Medya Piyasalarında Hukuki Düzenlemeler ve Rekabet Hukuku Uygulamaları, Rekabet Kurumu.
  • • Ungerer, H. (2003). Competition policy and the issue of access in broadcasting markets: the Commission perspective. Presentation to Vision in Business–Broadcasting Competition Law, Brussels.
  • • Yıldız, H. (2007). “Avrupa Birliği Ortak Rekabet Politikası ve Türkiye”. Akademik Bakış, 3.
  • • Ward, D. (2005), “Televizyonda Çoğulculuk ve Çeşitlilik: Avrupa Komisyonu’nun Rekabet Politikası ve Üye Ülkelerin Medyada Çoğulculuğu Sağlamada Rolü”. Avrupa Birliği ve Türkiye’de İletişim Politikaları: Pazarın düzenlenmesi, erişim ve çeşitlilik. (Ed. D. Kevin ve M. Gencel Bek). Ankara: İlef.
  • • Valcke, P. (2009). “Independent study on indicators for media pluralism in the member states-Towards a risk-based approach”. http://ec.europa.eu/information_society/media_taskforce/doc/pluralism/pfr_report.pdf.
There are 14 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Hasan Hüseyin Kayış

Publication Date January 29, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Kayış, H. H. (2019). AVRUPA BİRLİĞİ MEDYASI VE ÇOĞULCULUK. Simetrik İletişim Araştırmaları Dergisi, 1(1), 65-77.

21302


21303


22153


22152


21374