Halkla ilişkiler, insanlığın bir ihtiyacı olarak ortaya çıkmış, bugüne kadar sürekli değişmiş ve gelişmiş, son zamanlarda stratejik bir karakter kazanmıştır. Halkla ilişkilerin vazgeçilmez bir aracı olan web sitesi de ilk ortaya çıkışından itibaren sürekli değişmiş ve yeni özellikler edinmiştir. Çalışmanın temel amacı, stratejik halkla ilişkiler ile kurumsal web sitesi arasındaki ilişkiyi açıklamaktır. Bu bağlamda halkla ilişkiler, stratejik halkla ilişkiler ve kurumsal web sitesi ile ilgili bazı kaynaklar gözden geçirilmiş ve çalışmanın amacı doğrultusunda analiz edilmiştir. Çalışmada ilk olarak halkla ilişkilerin neden net bir şekilde tanımlanamadığı açıklanmış, yaygın tanımları paylaşılmış ve stratejik halkla ilişkilerin ne olduğu tartışılmıştır. Ardından, Holmström’ün sosyal sistemsel paradigması ve Steyn’in stratejist rolü aracılığıyla halkla ilişkilerin stratejik boyutu ele alınmıştır. Son olarak, bir web sitesinin halkla ilişkiler aracı olarak nasıl kullanılabileceğine dair bazı ipuçları verilmiş ve çalışma, bu veriler ışığında birkaç öneri ile tamamlanmıştır. Çalışmada ulaşılan en önemli sonuç, kurumsal web sitesini, kuruluşun çıkarlarından daha çok toplumun taleplerini düşünerek kullanmanın bir gereklilik haline gelmiş olduğudur.
Halkla İlişkiler Stratejik Halkla İlişkiler Sosyal Sistemsel Paradigma Stratejist Rol Kurumsal Web Sitesi
Public relations has emerged as a need of humanity, has changed and developed continuously until today, has gained a strategic character recently. Website that is an indispensable tool of public relations has also changed continuously since it first appeared and acquired new features. The main purpose of the study is to explain the relationship between strategic public relations and corporate website. In this context, some sources related to public relations, strategic public relations and corporate website were reviewed and analyzed in line with purpose of study. In the study, it was first explained why public relations couldn't be defined clearly, its common definitions were shared and it was discussed what strategic public relations is. Then, strategic dimension of public relations was handled by way of Holmström's social systemic paradigm and Steyn's strategist role. Finally, some clues related to how a website could used as public relations tool were given and the study was completed with a few suggestions in the light of these datas. The most important conclusion reached in the study is that it has became a necessity to use the corporate website considering the demands of the society more than the interests of the organization.
Public Relations Strategic Public Relations Social Systemic Paradigm Strategist Role Corporate Website
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Derleme Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Temmuz 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021Cilt: 3 Sayı: 2 |