Bu çalışma, marka itibarı kavramını ve tüketici algıları üzerindeki çağrışımlarını incelemeyi amaçlamaktadır. Marka itibarı, tüketici zihninde markanın sunduğu kalite, güvenilirlik ve değer gibi unsurların yanı sıra, duygusal bağlar ve toplumsal duyarlılık algılarıyla şekillenir. Marka itibarı çağrışımları; duygusal bağlar, değer, iletişim, performans, toplumsal duyarlılık, vizyon, güç ve karizma eksenli olarak sekiz temel kategoride ele alınmıştır. Bu kategoriler, markanın tüketici zihninde hangi yönleriyle ön plana çıktığını anlamak için daha önce literatürde olmayan sistematik bir çerçeve sunmaktadır. Araştırmada, markanın yalnızca rasyonel unsurlarla değil, aynı zamanda duygu, değer temelli ve etik bağlamlarla da güçlü bir konum yaratması gerektiği vurgulanmaktadır. Çalışma marka, marka çağrımı ve itibar kavramlarının detaylı olarak incelenmesi sonucu mevcut olan bu kavramlarla da desteklenerek ortaya çıkarılan yeni bir kavram olan marka itibarı çağrışımlarının, türlerini, kategorilerini, niteliğe dayalı itibar çağrışımlarını ve marka itibarı çağrışım rezonansını içermektedir. Literatüre bu çerçevede gerek teorik gerekse uygulamalı çalışmalar için farklı bir bakış açısı ile katkı sunmaktadır. Bu bağlamda marka itibarı çağrışımları farklı boyutlardan ele alınmıştır. Çalışma bu boyutlarıyla akademik olarak halkla ilişkiler, marka iletişimi, pazarlama ve uygulamalı halkla ilişkiler literatürüne katkıda bulunmayı hedeflemektedir.
Marka İtibarı Marka İtibarının Çağrışımı Tüketici Algısı Tüketici Davranışları
This study aims to examine the concept of brand reputation and its connotations on consumer perceptions. Brand reputation is shaped by elements such as quality, reliability and value offered by the brand in the minds of consumers, as well as emotional ties and perceptions of social sensitivity. Brand reputation associations are analysed in eight basic categories based on emotional ties, value, communication, performance, social sensitivity, vision, power and charisma. These categories provide a systematic framework to understand which aspects of the brand stand out in the minds of consumers, which was not previously available in the literature. The study emphasises that a brand should create a strong position not only through rational elements but also through emotional, value-based and ethical contexts. The study includes the types, categories, attribute-based reputation associations and brand reputation association resonance, which is a new concept emerged as a result of a detailed examination of the concepts of brand, brand association and reputation, supported by these existing concepts. In this framework, it contributes to the literature with a different perspective for both theoretical and applied studies. In this context, brand reputation connotations are discussed from different dimensions. With these dimensions, the study aims to contribute to the academic literature on public relations, brand communication, marketing and applied public relations.
Brand Reputation Brand Reputation Associations Consumer Perception Consumer Behaviour
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Halkla İlişkiler, Ürün ve Marka Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Ocak 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ocak 2025 |
Gönderilme Tarihi | 3 Ocak 2025 |
Kabul Tarihi | 22 Ocak 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025Cilt: 7 Sayı: 1 |