Research Article
BibTex RIS Cite

YouTube Ekonomisi Üzerine Yerel YouTuberlar ile Bir Görüşme (Bozkır İlçesi Örneği)

Year 2023, , 105 - 124, 31.07.2023
https://doi.org/10.47771/aid.1304314

Abstract

Günümüz ekonomisinde, tarım, hayvancılık, sanayi, turizm sektörlerinin yanında, sosyal medya ekonomisi de kendisine bir yer bulmuştur. Bu araştırma ile, sosyal medya ekonomisine bir çerçeve oluşturmak amaçlanmıştır. Araştırma için sosyal medya platformlarından YouTube, örneklem olarak seçilmiştir. YouTube ekonomisi ile ilgili bilgi toplamak amacıyla, Konya’nın Bozkır ilçesinde ikamet eden ya da ilçenin nüfusuna kayıtlı; 11 erkek ve 1 bayan, yerel çapta yaşayıp, sosyal medyanın doğası gereği küresel çapta yayın yapan YouTuber belirlenmiş ve bunlar ile görüşmeler yapılmıştır. YouTuberlar, YouTube paylaşımlarında, müzik, eğlence, tarım ve hayvancılık, gezi, doğa, aşçılık, habercilik ve eğlence videolarına yer vermektedir. Araştırmaya göre incelenen YouTuberlar, YouTube üzerinden ekonomik gelirler elde edebilmektedir, ancak YouTube, YouTuberlar için temel bir geçim kaynağı değildir. Bunun sebebi; yerel YouTuberların takipçi/izleyici/beğeni sayısının sınırlı olmasıdır.

Supporting Institution

-

Project Number

-

Thanks

-

References

  • Akçay, H. (2017). Sosyal Medya Uzmanlarının Çalışma Hayatı. Bilgi Ekonomisi ve Yönetimi Dergisi, 12 (1), 89-96.
  • Aksoy, Ö.N. (2020). Sosyal Medya Kullanım Alışkanlıkları Balıkesir Örneği. Anadolu Akademi Sosyal Bilimler Dergisi, 2 (1), 9-24.
  • Çakmak, S., & Müezzin, E.E. (2018). Sosyal Medya Kullanımının İletişim Becerileriyle İlişkisinin İncelenmesi. Yeni Medya Elektronik Dergisi, 2 (3), 196-203.
  • Dalkıran, İ. (2016). Bir İletişim Aracı Olan Sosyal Medyanın Halkla İlişkiler Ekseninde Türk Markaları Tarafından Kullanımı: Ülker ve Eti Üzerinden Bir İnceleme. İletişim Çalışmaları Dergisi, 2 (2), 1-24.
  • Dızman Şentürk, Z. (2019). Sosyal Medyanın Boşanmaya Etkileri. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 6 (4), 548-555.
  • Ergin, E., & Koç, C.T. (2023). YouTube Temelli Arapça Öğrenimine Akademik Bir Bakış. Şarkiyat, 14 (3), 1291-1301. DOI: 10.26791/sarkiat.1172558.
  • Eryılmaz, B. & Zengin, B. (2014). Butik Otel İşletmelerinin Sosyal Medya Kullanımına Yönelik Bir İnceleme: Facebook Örneği. Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 4 (2), 42-59.
  • Güler, M. (2018). Dijitalleşen Kapitalizmin Yeni Aktörleri: Youtuberlar. Intermedia International E-journal, 5 (9), 145-183.
  • Güzel, C. (2020). Sosyal Medyanın Neliği, Gelişimi ve Kullanım Alanları Üzerine Kuramsal Bir İnceleme. Sosyolojik Düşün, 5 (2), 93-112. DOI: 10.37991/sosdus.834698.
  • İlhan, E. (2015). Medya Okuryazarlığı Dersi ve Yeni Medya Algısına Etkisi. Erciyes İletişim Dergisi, 4 (1), 52-68. DOI: 10.17680/akademia.v4i1.5000033736.
  • Taner, E.G., & Yükçü, S. (2019). Sosyal Medya Ekonomisinde Maliyet ve Fayda Analizi. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 33 (4), 1381-1393.
  • Tuncer, E. (2014). Sosyal Medya İmparatorluğu-Patron. İstanbul: Akis Yayınları
  • İlçe Nüfus Verileri (TÜİK Nüfus Bilgi Sistemi) https://biruni.tuik.gov.tr/medas/?kn=95&locale=tr
Year 2023, , 105 - 124, 31.07.2023
https://doi.org/10.47771/aid.1304314

Abstract

Project Number

-

References

  • Akçay, H. (2017). Sosyal Medya Uzmanlarının Çalışma Hayatı. Bilgi Ekonomisi ve Yönetimi Dergisi, 12 (1), 89-96.
  • Aksoy, Ö.N. (2020). Sosyal Medya Kullanım Alışkanlıkları Balıkesir Örneği. Anadolu Akademi Sosyal Bilimler Dergisi, 2 (1), 9-24.
  • Çakmak, S., & Müezzin, E.E. (2018). Sosyal Medya Kullanımının İletişim Becerileriyle İlişkisinin İncelenmesi. Yeni Medya Elektronik Dergisi, 2 (3), 196-203.
  • Dalkıran, İ. (2016). Bir İletişim Aracı Olan Sosyal Medyanın Halkla İlişkiler Ekseninde Türk Markaları Tarafından Kullanımı: Ülker ve Eti Üzerinden Bir İnceleme. İletişim Çalışmaları Dergisi, 2 (2), 1-24.
  • Dızman Şentürk, Z. (2019). Sosyal Medyanın Boşanmaya Etkileri. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 6 (4), 548-555.
  • Ergin, E., & Koç, C.T. (2023). YouTube Temelli Arapça Öğrenimine Akademik Bir Bakış. Şarkiyat, 14 (3), 1291-1301. DOI: 10.26791/sarkiat.1172558.
  • Eryılmaz, B. & Zengin, B. (2014). Butik Otel İşletmelerinin Sosyal Medya Kullanımına Yönelik Bir İnceleme: Facebook Örneği. Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 4 (2), 42-59.
  • Güler, M. (2018). Dijitalleşen Kapitalizmin Yeni Aktörleri: Youtuberlar. Intermedia International E-journal, 5 (9), 145-183.
  • Güzel, C. (2020). Sosyal Medyanın Neliği, Gelişimi ve Kullanım Alanları Üzerine Kuramsal Bir İnceleme. Sosyolojik Düşün, 5 (2), 93-112. DOI: 10.37991/sosdus.834698.
  • İlhan, E. (2015). Medya Okuryazarlığı Dersi ve Yeni Medya Algısına Etkisi. Erciyes İletişim Dergisi, 4 (1), 52-68. DOI: 10.17680/akademia.v4i1.5000033736.
  • Taner, E.G., & Yükçü, S. (2019). Sosyal Medya Ekonomisinde Maliyet ve Fayda Analizi. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 33 (4), 1381-1393.
  • Tuncer, E. (2014). Sosyal Medya İmparatorluğu-Patron. İstanbul: Akis Yayınları
  • İlçe Nüfus Verileri (TÜİK Nüfus Bilgi Sistemi) https://biruni.tuik.gov.tr/medas/?kn=95&locale=tr
There are 13 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Communication and Media Studies
Journal Section Araştırma Makaleleri
Authors

İlker Yüksel 0009-0007-5958-8880

İbrahim E Bilici 0000-0001-7118-7421

Project Number -
Early Pub Date July 31, 2023
Publication Date July 31, 2023
Published in Issue Year 2023

Cite

APA Yüksel, İ., & Bilici, İ. E. (2023). YouTube Ekonomisi Üzerine Yerel YouTuberlar ile Bir Görüşme (Bozkır İlçesi Örneği). Aksaray İletişim Dergisi, 5(2), 105-124. https://doi.org/10.47771/aid.1304314