Bu çalışma, Yemenli yönetmen Sara Ishaq'ın filmlerini devrim ve kimlik perspektifinden ele almakta ve Sara'nın filmlerini yaparken kullandığı yaklaşımı belirlemeyi amaçlamaktadır. Bu amaca ulaşmak için Sara'nın "Keramet'in Duvarları Yok" ve "Dut Evi" filmleri analiz edilip aynı zamanda yönetmen Sara ile görüşme yapılmıştır. Bu çalışmada, iki film gözlemlendikten ve çözümlendikten sonra görüşme yapılarak nitel yöntem kullanılmıştır. "Keramet'in Duvarları Yok" filmi, Yemen'deki Arap Baharı devriminde gösterileri, baskı olaylarını ve devrimcilerin rejime karşı barışçıllığını konu almaktadır. "Dut Ev'" filmi, Sara'nın İskoçya'dan döndükten sonra devrim döneminde ailesiyle birlikte Yemen'de kaldığı süre boyunca, kendisini ülkesinin kimliğine, kültürüne, gelenek ve göreneklerine tamamen yabancılaşmış halde bulduğu anılarını ele almıştır. Çalışma, Sara'nın filmlerini yaparken gerçekçi ve basit yaklaşımı izlediğini ortaya koymuş ve bu, birkaç uluslararası festivalde gösterilerek iki filmine uluslararası başarı kazandırmış ve bunlardan biri Oscar'a aday gösterilmiştir. İki film, Yemen devrimi ve kimliğini, dünyaya duyduklarından daha medeni bir şekilde göstermiştir. Bu, sinemanın etkisinin gücünü ve halkların ve ülkelerin imajını şekillendirmede ve onu güzel veya çirkin bir şekilde göstermede oynayan önemli rolü ortaya koymaktadır.
yok
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Temmuz 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023Cilt: 5 Sayı: 2 |