Research Article
BibTex RIS Cite

Yemenli Yönetmen Sara Ishaq'ın Filmlerinin Devrim ve Kimlik Perspektifinden Bir Okuması

Year 2023, Volume: 5 Issue: 2, 46 - 65, 31.07.2023
https://doi.org/10.47771/aid.1241537

Abstract

Bu çalışma, Yemenli yönetmen Sara Ishaq'ın filmlerini devrim ve kimlik perspektifinden ele almakta ve Sara'nın filmlerini yaparken kullandığı yaklaşımı belirlemeyi amaçlamaktadır. Bu amaca ulaşmak için Sara'nın "Keramet'in Duvarları Yok" ve "Dut Evi" filmleri analiz edilip aynı zamanda yönetmen Sara ile görüşme yapılmıştır. Bu çalışmada, iki film gözlemlendikten ve çözümlendikten sonra görüşme yapılarak nitel yöntem kullanılmıştır. "Keramet'in Duvarları Yok" filmi, Yemen'deki Arap Baharı devriminde gösterileri, baskı olaylarını ve devrimcilerin rejime karşı barışçıllığını konu almaktadır. "Dut Ev'" filmi, Sara'nın İskoçya'dan döndükten sonra devrim döneminde ailesiyle birlikte Yemen'de kaldığı süre boyunca, kendisini ülkesinin kimliğine, kültürüne, gelenek ve göreneklerine tamamen yabancılaşmış halde bulduğu anılarını ele almıştır. Çalışma, Sara'nın filmlerini yaparken gerçekçi ve basit yaklaşımı izlediğini ortaya koymuş ve bu, birkaç uluslararası festivalde gösterilerek iki filmine uluslararası başarı kazandırmış ve bunlardan biri Oscar'a aday gösterilmiştir. İki film, Yemen devrimi ve kimliğini, dünyaya duyduklarından daha medeni bir şekilde göstermiştir. Bu, sinemanın etkisinin gücünü ve halkların ve ülkelerin imajını şekillendirmede ve onu güzel veya çirkin bir şekilde göstermede oynayan önemli rolü ortaya koymaktadır.

Supporting Institution

yok

References

  • Al-Salmi, A. (2020). Yemen'de sinema: Ruhlar tarafından terk edilmiş duvarlar!. 05 10, 2022 tarihinde Manasati30: https://manasati30.com/culture/12029/ adresinden alınmıştır.
  • Arda, Ö. (2020). Kültür aktarımı ve etnografik belgesel film. İstanbul: İstanbul Üniversitesi.
  • Barakat, A. (2017). Sinemanın yedinci sanat olarak adlandırılmasının nedeni. Retrieved 04 03, 2022, from Mmovictopus: https://movictopus.com/1275/
  • Dagher, A. O. (2004). Yemen İmam Ahmed'in kuralı altında. (https://www.khuyut.com/blog/7180, Dü.) Kahire: Madbouly kütüphanesi.
  • El-Ağberi, S. (2014). Yemen medyasına giriş. Sanaa: Üniversite Kitabevi.
  • El Cezire. (2014). Üç Arap filmi Oscar'la taçlandırılmayı bekliyor. 02 01, 2023 tarihinde El Cezire: https://2u.pw/QSuAF adresinden alınmıştır.
  • El Cezire. (2020). Öfke Hatırası: Sanatlar, Yemen devrimi olaylarını nasıl belgeledi?. 12 15, 2022 tarihinde El Cezire: https://2u.pw/QSuAF adresinden alınmıştır.
  • El-Hutami, A. (2012) İletişim teknolojisi ve uygulamaları. Sanaa: Darul Kitab El-Camie.
  • Ez-Zeyn, A. (1995). Yemen’de medya araçları (1. b.s). Şam: Dâr Al- Fikr.
  • Fouad, K. (2020). Yemen'de sinema salonları. 04 21, 2022 tarihinde Khuyut: https://www.khuyut.com/blog/7180 adresinden alınmıştır.
  • Gibran, J. (2018). Yemen'de sinema: Ülkenin siyasi ve sosyal tarihini özetleyen bir biyografi. 04 24, 2021 tarihinde Beyrut: https://2u.pw/DeJhY adresinden alınmıştır.
  • Güven, S. (2001). Toplumbiliminde araştırma yöntemleri (2. bs). Bursa: Ezgi Kitabevi Yayınları.
  • Hasan, S. (2013). Yemen televizyon kanallarında medya hareketliliği. 05 19, 2022 tarihinde El Cezire: https://2u.pw/6Wme3 adresinden alınmıştır.
  • Hassan, S. (2013). Yemen'de sinemaların ortadan kaybolması. Aden: El Cezire. 05 01, 2022 tarihinde El Cezire Araştırma Merkezi: https://2u.pw/tiuIC adresinden alınmıştır.
  • Kiprop, V. (2020). Largest film industries in the world. Retrieved 04 03, 2022, from Worldatlas: https://www.worldatlas.com/articles/largest-film-industries-in-the-world.html.
  • Mackenzie, S. (2014). Film manifesto and world film cultures: A Critical anthology. California: University of California Press.
  • Mahmood, I. (2013). Influence and importance of cinema on the lifestyle of educated youth: a study on Bangladesh University students. IOSR Journal Of Humanities And Social Science (IOSR-JHSS), 17 (6).
  • Noamkane, V. (2012). Yemen'e ilk misyon. 05 01, 2022 tarihinde Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=DjeaXHLUr2A adresinden alınmıştır.
  • Nouh, M. (2006). Eğitim araştırmasının ilkeleri. Suudi Arabistan: Tabuk Üniversitesi, El-Rashed Kütüphanesi.
  • Ryall, T. (2020). Art cinema. Retrieved 05 09, 2022, from Encyclopedia: https://www.encyclopedia.com/arts/encyclopedias-almanacs-transcripts-and-maps/art-cinema
  • Saraishaq. (2013). About Sara. Retrieved 05 20, 2022, from Saraishaq: https://www.saraishaq.com/
  • Saraishaq. (2013). Karama Has No Walls. Retrieved 05 03, 2022, from Saraishaq: https://www.saraishaq.com/films
  • Saraishaq. (2013). The Mulberry House. Retrieved 05 03, 2022, from Saraishaq: https://www.saraishaq.com/films
  • The History of Movies. (2019). Art cinema. Retrieved 04 04, 2022, from Saylordotorg: https://saylordotorg.github.io/text_understanding-media-and-culture-an-introduction-to-mass-communication/s11-01-the-history-of-movies.html
  • Ward, L. (2012). Documentary Film & Television. California: California State University.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (8. bs). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Year 2023, Volume: 5 Issue: 2, 46 - 65, 31.07.2023
https://doi.org/10.47771/aid.1241537

Abstract

References

  • Al-Salmi, A. (2020). Yemen'de sinema: Ruhlar tarafından terk edilmiş duvarlar!. 05 10, 2022 tarihinde Manasati30: https://manasati30.com/culture/12029/ adresinden alınmıştır.
  • Arda, Ö. (2020). Kültür aktarımı ve etnografik belgesel film. İstanbul: İstanbul Üniversitesi.
  • Barakat, A. (2017). Sinemanın yedinci sanat olarak adlandırılmasının nedeni. Retrieved 04 03, 2022, from Mmovictopus: https://movictopus.com/1275/
  • Dagher, A. O. (2004). Yemen İmam Ahmed'in kuralı altında. (https://www.khuyut.com/blog/7180, Dü.) Kahire: Madbouly kütüphanesi.
  • El-Ağberi, S. (2014). Yemen medyasına giriş. Sanaa: Üniversite Kitabevi.
  • El Cezire. (2014). Üç Arap filmi Oscar'la taçlandırılmayı bekliyor. 02 01, 2023 tarihinde El Cezire: https://2u.pw/QSuAF adresinden alınmıştır.
  • El Cezire. (2020). Öfke Hatırası: Sanatlar, Yemen devrimi olaylarını nasıl belgeledi?. 12 15, 2022 tarihinde El Cezire: https://2u.pw/QSuAF adresinden alınmıştır.
  • El-Hutami, A. (2012) İletişim teknolojisi ve uygulamaları. Sanaa: Darul Kitab El-Camie.
  • Ez-Zeyn, A. (1995). Yemen’de medya araçları (1. b.s). Şam: Dâr Al- Fikr.
  • Fouad, K. (2020). Yemen'de sinema salonları. 04 21, 2022 tarihinde Khuyut: https://www.khuyut.com/blog/7180 adresinden alınmıştır.
  • Gibran, J. (2018). Yemen'de sinema: Ülkenin siyasi ve sosyal tarihini özetleyen bir biyografi. 04 24, 2021 tarihinde Beyrut: https://2u.pw/DeJhY adresinden alınmıştır.
  • Güven, S. (2001). Toplumbiliminde araştırma yöntemleri (2. bs). Bursa: Ezgi Kitabevi Yayınları.
  • Hasan, S. (2013). Yemen televizyon kanallarında medya hareketliliği. 05 19, 2022 tarihinde El Cezire: https://2u.pw/6Wme3 adresinden alınmıştır.
  • Hassan, S. (2013). Yemen'de sinemaların ortadan kaybolması. Aden: El Cezire. 05 01, 2022 tarihinde El Cezire Araştırma Merkezi: https://2u.pw/tiuIC adresinden alınmıştır.
  • Kiprop, V. (2020). Largest film industries in the world. Retrieved 04 03, 2022, from Worldatlas: https://www.worldatlas.com/articles/largest-film-industries-in-the-world.html.
  • Mackenzie, S. (2014). Film manifesto and world film cultures: A Critical anthology. California: University of California Press.
  • Mahmood, I. (2013). Influence and importance of cinema on the lifestyle of educated youth: a study on Bangladesh University students. IOSR Journal Of Humanities And Social Science (IOSR-JHSS), 17 (6).
  • Noamkane, V. (2012). Yemen'e ilk misyon. 05 01, 2022 tarihinde Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=DjeaXHLUr2A adresinden alınmıştır.
  • Nouh, M. (2006). Eğitim araştırmasının ilkeleri. Suudi Arabistan: Tabuk Üniversitesi, El-Rashed Kütüphanesi.
  • Ryall, T. (2020). Art cinema. Retrieved 05 09, 2022, from Encyclopedia: https://www.encyclopedia.com/arts/encyclopedias-almanacs-transcripts-and-maps/art-cinema
  • Saraishaq. (2013). About Sara. Retrieved 05 20, 2022, from Saraishaq: https://www.saraishaq.com/
  • Saraishaq. (2013). Karama Has No Walls. Retrieved 05 03, 2022, from Saraishaq: https://www.saraishaq.com/films
  • Saraishaq. (2013). The Mulberry House. Retrieved 05 03, 2022, from Saraishaq: https://www.saraishaq.com/films
  • The History of Movies. (2019). Art cinema. Retrieved 04 04, 2022, from Saylordotorg: https://saylordotorg.github.io/text_understanding-media-and-culture-an-introduction-to-mass-communication/s11-01-the-history-of-movies.html
  • Ward, L. (2012). Documentary Film & Television. California: California State University.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (8. bs). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
There are 26 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Communication and Media Studies
Journal Section Araştırma Makaleleri
Authors

Saddam Abdulalem Ahmed Al-nadheef 0000-0003-3182-9981

Early Pub Date July 31, 2023
Publication Date July 31, 2023
Published in Issue Year 2023Volume: 5 Issue: 2

Cite

APA Al-nadheef, S. A. A. (2023). Yemenli Yönetmen Sara Ishaq’ın Filmlerinin Devrim ve Kimlik Perspektifinden Bir Okuması. Aksaray İletişim Dergisi, 5(2), 46-65. https://doi.org/10.47771/aid.1241537