Bu makale, psikolojik yaklaşımlar kullanarak Türk dizilerindeki genç karakterlerin iç dünyasını ve gelişimini incelemektedir. Makale, gelişimsel psikoloji, psikodinamik yaklaşım, bilişsel davranışçı yaklaşım, sosyal psikoloji ve kültürel/tarihsel yaklaşım gibi farklı psikolojik çerçevelerden özellikle gelişimsel psikoloji yaklaşımını kullanarak "Bir Litre Gözyaşı" dizisindeki ana karakter Cihan’ın yaşadığı deneyimleri ele almaktadır. Cihan’ın ergenlik dönemindeki duygusal değişimler, annesinin hastalığına verdiği duygusal tepkiler, iç çatışmaları ve toplumsal ilişkileri, makalenin odak noktaları arasındadır. Bu yaklaşımlar, Türk dizilerindeki genç karakterlerin psikolojik portrelerini derinlemesine anlamamızı sağlayarak, bu karakterlerin karmaşıklığını ve derinliğini açığa çıkarmaktadır. Çalışmanın temel amacı, genç kız karakterlerin psikolojik özelliklerini belirlemek ve bu karakterlerin toplum üzerindeki etkilerini incelemektir. Ayrıca, bu karakterlerin izleyicilere hangi mesajları ilettiğini ve toplumsal algıları nasıl şekillendirdiğini ortaya koymaktır. "Bir Litre Gözyaşı" dizisi örnek olay olarak seçilmiş ve içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir. Dizideki genç kız karakterlerin davranışları, diyalogları ve psikolojik tepkileri analiz edilmiştir. Çalışmanın bulgularına göre, "Bir Litre Gözyaşı" dizisindeki genç kız karakterler, duygusal olarak güçlü fakat aynı zamanda kırılgan yapıda gösterilmektedir. Ana karakter Cihan'ın, genetik bir hastalıkla mücadelesi esnasında yaşadığı psikolojik süreçler, ergenlik dönemi için tipik olan duygusal iniş çıkışları yansıtmaktadır. Bu karakterlerin, izleyicilere empati kurdurma ve toplumsal farkındalık yaratma konusunda önemli bir rol oynadığı belirlenmiştir.
Çalışmanın tüm süreçlerinin araştırma ve yayın etiğine uygun olduğunu, etik kurallara ve bilimsel atıf gösterme ilkelerine uyduğumu beyan ederim.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies (Other) |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | July 31, 2024 |
Submission Date | June 3, 2024 |
Acceptance Date | July 27, 2024 |
Published in Issue | Year 2024Volume: 6 Issue: 2 |