Küreselleşme süreci
yaklaşık dört yüz yıldır değişerek devam eden ve tüm dünyayı çeşitli
derecelerde etkisi altına alan bir süreçtir. Küreselleşme sürecinin 1980’li
yıllar sonrası hızlanıp tüm dünyayı etkiler hale gelmesinde enformasyon
teknolojilerinde yaşanan yeniliklerin büyük etkisi olmuştur. Bu yenilikler
sayesinde ekonomi piyasaları birbirlerine karışmıştır ve ulusal devletlerin
sınırları görünmez olmuştur. İş yaşamından kültüre kadar birçok alanda
hegemonik güç olan ABD ve Batı’nın kuralları genel kabul görmüştür.
Küreselleşme süreci medya endüstrisini de sahiplik yapısından, çalışma
koşullarına kadar tüm açılardan etkilemiş, kitle iletişim araçlarının küresel
etkinliğini önemli oranda arttırmıştır. Bu çalışmada küreselleşme sürecinde
medyanın nasıl değiştiği ve Türk medya
sektörünün bu süreçten nasıl etkilendiği incelenmiştir. Bu amaçla yapılan çalışmada küreselleşme
süreci ele alındıktan sonra bu sürecin küresel medya sektörü üzerindeki
etkileri incelenmiştir. Çalışma literatür tarama yöntemi kullanılarak
yapılmıştır.
Küreselleşme küreselleşme sürecinde medya medyanın yapısı tekelleşme
The process of globalization is a process that has been changing for almost four hundred years and has affected the whole world to various degrees. Innovations in information technologies have had a major impact on the acceleration of the globalization process after the 1980s and the impact on the whole world. Thanks to these innovations, economic markets have been mixed and the borders of national states have been invisible. The rules of the US and the West, which are hegemonic powers in many areas from business to culture, are generally accepted. The globalization process has affected the media industry in all aspects, from ownership to working conditions, and has significantly increased the global effectiveness of mass media. In this study, how the media changes in the process of globalization and how the Turkish media sector is affected by this process is examined. In this study, after the process of globalization, the effects of this process on the global media sector are examined. The study was conducted by using literature search method.
Globalization globalization history media monopolization of the structure of media
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Ocak 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020Cilt: 2 Sayı: 1 |