Antik çağlardan günümüze kadar gelen ve etkili konuşmanın özünü oluşturan retorik, ikna sanatının da temelidir. Hem akademik bir disiplin hem de metodolojik bir yöntem olarak gelişen retoriğin ikna sanatını kanıtlamaya yönelik ethos, pathos ve logos olmak üzere üç temel unsuru bulunmaktadır. Bu üç unsurun ele alınan konu çerçevesinde, konuşmacının meziyetleri doğrultusunda işlenerek etkin bir şekilde kullanılması oldukça önemlidir. Çünkü bu meziyetler aracılığıyla sunulan görüş çerçevesinde dinleyicinin etkilenerek ikna olduğu varsayılmaktadır. Bu yaklaşımlar doğrultusunda özellikle medyada yer alan kişilerin uzun dönem ekranda kalmayı başarabilmesi, retoriği kullanma konusunda ne derece etkin olduğu sorusunu akıllara getirmektedir. Bu bağlamda Müge Anlı 2008 yılından bu yana kullandığı yöntemle verdiği güven, yanı sıra empati ve ikna gücü ile geçmişte kalmış olayların taraflarını ekrana çekmeyi başarmakta ve yine aynı başarıyla onları konuşturarak olayları çözüme kavuşturmaktadır. Bu çalışmanın temel sorunu Anlı’nın bu başarısında hangi retorik unsurları nasıl kullandığıdır. Bu amaçla çalışmanın kapsamı, durum çalışması doğrultusunda tek bir program ile sınırlandırılmıştır. Ayrıca retorik analiz yöntemi kullanılmış ve bu anlamda ethos, pathos, logos unsurlarının nasıl uygulandığı tespit edilmiştir. Analiz sonucunda Müge Anlı’nın güçlü bir retorik sunucusu olduğu kanısına varılmıştır. Bu çalışmanın benzer program yapanların Anlı’nın bu başarısını daha kolay anlayabilmesine ve kendi programlarında yararlanmalarına katkı sunması umulmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Ocak 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021Cilt: 3 Sayı: 1 |