Tez Özeti
BibTex RIS Kaynak Göster

Guerılla Marketıng From Socıal Medıa Perspectıve And A Research

Yıl 2021, Cilt: 3 Sayı: 2, 362 - 392, 26.07.2021
https://doi.org/10.47771/aid.878830

Öz

In the research, it has been analyzed the guerilla marketing activities by connecting the social media and the concept of guerilla marketing in social media platforms. The target of the study is to clarify the connection between the social media and guerilla marketing and the situation of businesses using social media while realizing the guerilla marketing methods. Guerrilla marketing activities in the social media accounts of the institutions were analyzed using the semiotics technique.
As a result, it is seen that social media platforms are important platforms that can bring marketing activities economically to many people but it is not used intensely despite all the advantages. It has been found that although they provide opportunities for businesses with limited budgets, they cannot evaluate them as much as they can afford, and also it has been found that in the publication of guerrilla marketing activities, social media platforms are used more frequently by large-scale businesses that market their products all over the international arena.

Kaynakça

  • Akar, Erhan. (2010). Sosyal Medya Pazarlaması Sosyal Webde Pazarlama Stratejileri. Ankara: Efil Yayınevi.
  • Akyüz, Ayşen. (2013). Sosyal Medya Müşteri Etkileşimi ve Firmalar Açısından Önemi. Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(2).
  • Argan, Metin., ve Argan, Togay. (2006). Viral Pazarlama veya İnternet Üzerinde Ağızdan Ağıza Reklam: Kuramsal Bir Çerçeve. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(2).
  • Ay, Canan., Aytekin, Pınar., ve Nardalı, Sinan. (2010). Guerrilla Marketing Communication Tools and Ethical Problems in Guerilla Advertising. American Journal of Economics and Business Administration, 2.
  • Balta Peltekoğlu, Filiz. (2010). Kavram ve Kuramlarıyla Reklam. İstanbul: Beta Yayınevi.
  • Barthes, Roland. (1979). Göstergebilim İlkeleri. (B. Vardar, ve M. Rıfat, Çev.) Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları.
  • Barutçu, Süleyman., ve Melde, Tomaş. (2013). Sürdürülebilir Sosyal Medya Pazarlaması ve Sosyal Medya Pazarlaması Etkinliğinin Ölçümü. Journal of Internet Applications ve Management/İnternet Uygulamaları ve Yönetimi Dergisi, 4.
  • Batı, Uğur. (2010). Reklamın Dili. İstanbul: Alfa Yayınevi.
  • Batı, Uğur. (2012). Marketink ya da Farkethink “Deneyimsel Pazarlama ve Duyusal Markalama. İstanbul: İyi Yayınları.
  • Becan, Cihan. (2012). Yeni (Duyuşsal) Reklam İletileri Bağlamında Göstergeleri Okumak: Göstergebilimsel Yöntemden Yararlanarak Bir Reklam İletisi Çözümlemesi. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, 2(4), 40-41.
  • Behal, Vikas., ve Sareen, Sania. (2014). Guerilla Marketing: A Low Cost Marketing Strategy . İnternational Journal of Management Research and Business Strategy, 3(1).
  • Boyd, Danah. (2008). American Teen Sociality in Networked Publics. California : Berkeley Üniversity,.
  • Castronovo, Cristina., ve Huang, Lei. (2012). Social Media in an Alternative Marketing Communication Model. Journal of Marketing Development and Competitiveness, 6(3).
  • Dahan, Grasi., ve Eser, Levi. (2012). Reklam Ajanslarının Gerilla Pazarlama Uygulamaları: Türkiye Örneklemi Üzerinden Bir İnceleme. Istanbul Üniversitesi Iletisim Fakültesi Dergisi; (42).
  • Drees, Noberts., ve Jackel, Markus. (2008). Guerilla-Marketing – Grundlagen, Instrumente und Beispiele. Transfer Werbeforschung ve Praxis.
  • Drury, Glen. (2008). Opinion Piece: Social Media: Should Marketers Engage And How Can it be Done Effectively? Journal of Direct Data and Digital Marketing Practice, 9(3).
  • Ellison, Nichole., Steinfield, Charles., ve Lampe. (2008). Social Capital, Self-Esteem, and Use of Online Social Network Sites: A Longitudinal Analysis. Journal of Applied Developmental Psychology.
  • Eröz, Sibel., ve Doğdubay, Murat. (2012). Turistik Ürün Tercihinde Sosyal Medyanın Rolü ve Etik İlişkisi. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 27(1).
  • Guevera, Ernesto. Che. (2008). Gerilla Savaşı. (S. Doğru, Çev.) İstanbul: Everest Yayınları.
  • Horowitz, Shel., ve Levinson, Conrad. (2011). Yeni Pazarlama Kuralları, . (G. Aksoy, Çev.) İstanbul: Optimist Yayınları.
  • Hutter, Katharina., ve Hoffmann, Stefan. (2011). Guerilla Marketing: The Nature of the Concept and Propositions for Further Research. Asian Journal of Marketing.
  • İslamoğlu, Ahmet Hamdi. (2011). Pazarlama Yönetimi. İstanbul: Beta Yayınevi.
  • Kahraman, Murat. (2010). Sosyal Medya 101 2.0. İstanbul: Kapital Yayınevi.
  • Kaşlı, Mehmet., Bilhan, Oğuzhan., ve Bayram, Şahin. (2009). Modern Pazarlama Stratejileri: AB ve Türk Turizmi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8(27).
  • Kaya, İsmail. (2009). Pazarlama Bi Tanedir, Bir Pazarlamalar Ansiklopedisi IV. İstanbul: Dijital Baskı.
  • Koçak, Gizem. (2012). Bireylerin Sosyal Medya Kullanım Davranışlarının ve Motivasyonlarının Kullanımlar ve Doyumlar Yaklaşımı Bağlamında İncelenmesi: Eskişehir’de Bir Uyulama. Eskişehir: Eskişehir Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmamış Doktora Tezi).
  • Levinson, Jay. Conrad. (1998). Guerilla Marketing. Boston: Houghton Mitflin Company,.
  • Levinson, Jay. Conrad. (2007). Guerilla Marketıng. Boston: Houghton Mifflin Company,.
  • Levinson, Jay. Conrad., ve Handley, Paul. (2006). Tüketicilerin Bilinçaltını Fethetmek İçin Gerilla Pazarlama Devrimi. (Y. Fletcher, Çev.) İstanbul: Mediacat Yayınları.
  • Levinson, Jan. Conrad., ve Lautenslager, Al. (2006). 30 Günde Gerilla Pazarlama. (D. Tayanç, Çev.) İstanbul: MediaCat Yayınları.
  • Mills, Adam. (2012). Virality in Social Media: The SPIN Framework. Journal of Public Affairs,, 12.
  • Minocha, Shailey., ve Petre, Marian. (2012). Handbook Of Social Media For Researches and and Supervisors Digital Technologies For Research Dialogues. England : The Open Universirty Vitae Researches.
  • Nardalı, Sinan. (2009). Gerilla Pazarlaması ve Uygulamadaki Bazı Örnekleri. Yönetim ve Ekonomi: Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 16(2).
  • Nufer, Gerd., ve Bender, Manuel. (2008). Guerilla Marketing. Almanya: Reutlingen Üniversitesi,.
  • Obar, Jonathan., ve Steve, Wildman. (2015). Social Media Definition and the Governance Challenge: An Introduction to the Special Issue”. Telecommunications Policy, 39(9).
  • Özutku, Fatih., Küçükyılmaz, Mücahit., Çopur, Hakan., Sığın, İbrahim., İlter, Kemal., ve Arı, Yalçın. (2014). Sosyal Medyanın ABC'si. İstanbul: Alfa Yayınevi.
  • Smith, Keri. (2007). The Guerılla Art Kıt. New York: Princeton Architectural Press.
  • Tek, Ömer. Baybars. (1999). Pazarlama İlkeleri. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Tekin, Mahmut., Şahin, Esen., ve Göbenez, Yılmaz. (2014). Postmodern Pazarlama Yaklaşımıyla Modern Pazarlama Yöntemleri: Güncel Şirket Uygulamaları. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Dr. Mehmet Yıldız Özel Sayısı.
  • Tuten, Tracy. (2008). Advertising 2.0, Social Media Marketing in A Web 2.0 World. Inc: Book News,.
  • Tuten, Tracy., ve Solomon, Michael. (2015). Social Media Marketing. London: Second Edition Sage Puplication,.
  • Yüksekbilgili, Zeki. (2011). Gerilla Pazarlama Kuramsal Bir Çerçeve. ABMYO Dergisi(22).
  • Zimmerman, Jan. (2015). Social Media Marketing All ın One For Dummles. Canada: Wiley Publishing.

Sosyal Medya Perspektifinden Gerilla Pazarlama ve Bir Araştırma

Yıl 2021, Cilt: 3 Sayı: 2, 362 - 392, 26.07.2021
https://doi.org/10.47771/aid.878830

Öz

Araştırmada sosyal medya ile gerilla pazarlama kavramı bağdaştırılarak, sosyal medya platformları üzerinde yer alan gerilla pazarlama faaliyetleri incelenmiştir. Çalışmada sosyal medya ile gerilla pazarlama arasındaki bağlantıya açıklık getirmek ve işletmelerin gerilla pazarlama yöntemlerini hayata geçirirken sosyal medyayı kullanma durumlarını belirlemek hedeflenmiştir. Göstergebilim tekniği kullanılarak kurumların sosyal medya hesaplarında yer alan gerilla pazarlama faaliyetleri analiz edilmiştir.
Çalışmada sonuç olarak sosyal medya platformlarının gerilla pazarlama faaliyetlerini hesaplı yoldan çok kişiye ulaştırabileceği önemli bir platform olduğu ama tüm avantajlara rağmen yoğun olarak kullanılmadığı görülmüştür. Bütçesi kısıtlı olan işletmelere fırsat sağlamasına rağmen onların bu fırsatı yeteri kadar değerlendiremediği, gerilla pazarlama faaliyetlerinin yayınlanmasında sosyal medya platformlarının ürünlerini tüm uluslararası alanda pazarlayan büyük ölçekli işletmeler tarafından daha sık kullanıldığı tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Akar, Erhan. (2010). Sosyal Medya Pazarlaması Sosyal Webde Pazarlama Stratejileri. Ankara: Efil Yayınevi.
  • Akyüz, Ayşen. (2013). Sosyal Medya Müşteri Etkileşimi ve Firmalar Açısından Önemi. Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(2).
  • Argan, Metin., ve Argan, Togay. (2006). Viral Pazarlama veya İnternet Üzerinde Ağızdan Ağıza Reklam: Kuramsal Bir Çerçeve. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(2).
  • Ay, Canan., Aytekin, Pınar., ve Nardalı, Sinan. (2010). Guerrilla Marketing Communication Tools and Ethical Problems in Guerilla Advertising. American Journal of Economics and Business Administration, 2.
  • Balta Peltekoğlu, Filiz. (2010). Kavram ve Kuramlarıyla Reklam. İstanbul: Beta Yayınevi.
  • Barthes, Roland. (1979). Göstergebilim İlkeleri. (B. Vardar, ve M. Rıfat, Çev.) Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları.
  • Barutçu, Süleyman., ve Melde, Tomaş. (2013). Sürdürülebilir Sosyal Medya Pazarlaması ve Sosyal Medya Pazarlaması Etkinliğinin Ölçümü. Journal of Internet Applications ve Management/İnternet Uygulamaları ve Yönetimi Dergisi, 4.
  • Batı, Uğur. (2010). Reklamın Dili. İstanbul: Alfa Yayınevi.
  • Batı, Uğur. (2012). Marketink ya da Farkethink “Deneyimsel Pazarlama ve Duyusal Markalama. İstanbul: İyi Yayınları.
  • Becan, Cihan. (2012). Yeni (Duyuşsal) Reklam İletileri Bağlamında Göstergeleri Okumak: Göstergebilimsel Yöntemden Yararlanarak Bir Reklam İletisi Çözümlemesi. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, 2(4), 40-41.
  • Behal, Vikas., ve Sareen, Sania. (2014). Guerilla Marketing: A Low Cost Marketing Strategy . İnternational Journal of Management Research and Business Strategy, 3(1).
  • Boyd, Danah. (2008). American Teen Sociality in Networked Publics. California : Berkeley Üniversity,.
  • Castronovo, Cristina., ve Huang, Lei. (2012). Social Media in an Alternative Marketing Communication Model. Journal of Marketing Development and Competitiveness, 6(3).
  • Dahan, Grasi., ve Eser, Levi. (2012). Reklam Ajanslarının Gerilla Pazarlama Uygulamaları: Türkiye Örneklemi Üzerinden Bir İnceleme. Istanbul Üniversitesi Iletisim Fakültesi Dergisi; (42).
  • Drees, Noberts., ve Jackel, Markus. (2008). Guerilla-Marketing – Grundlagen, Instrumente und Beispiele. Transfer Werbeforschung ve Praxis.
  • Drury, Glen. (2008). Opinion Piece: Social Media: Should Marketers Engage And How Can it be Done Effectively? Journal of Direct Data and Digital Marketing Practice, 9(3).
  • Ellison, Nichole., Steinfield, Charles., ve Lampe. (2008). Social Capital, Self-Esteem, and Use of Online Social Network Sites: A Longitudinal Analysis. Journal of Applied Developmental Psychology.
  • Eröz, Sibel., ve Doğdubay, Murat. (2012). Turistik Ürün Tercihinde Sosyal Medyanın Rolü ve Etik İlişkisi. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 27(1).
  • Guevera, Ernesto. Che. (2008). Gerilla Savaşı. (S. Doğru, Çev.) İstanbul: Everest Yayınları.
  • Horowitz, Shel., ve Levinson, Conrad. (2011). Yeni Pazarlama Kuralları, . (G. Aksoy, Çev.) İstanbul: Optimist Yayınları.
  • Hutter, Katharina., ve Hoffmann, Stefan. (2011). Guerilla Marketing: The Nature of the Concept and Propositions for Further Research. Asian Journal of Marketing.
  • İslamoğlu, Ahmet Hamdi. (2011). Pazarlama Yönetimi. İstanbul: Beta Yayınevi.
  • Kahraman, Murat. (2010). Sosyal Medya 101 2.0. İstanbul: Kapital Yayınevi.
  • Kaşlı, Mehmet., Bilhan, Oğuzhan., ve Bayram, Şahin. (2009). Modern Pazarlama Stratejileri: AB ve Türk Turizmi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8(27).
  • Kaya, İsmail. (2009). Pazarlama Bi Tanedir, Bir Pazarlamalar Ansiklopedisi IV. İstanbul: Dijital Baskı.
  • Koçak, Gizem. (2012). Bireylerin Sosyal Medya Kullanım Davranışlarının ve Motivasyonlarının Kullanımlar ve Doyumlar Yaklaşımı Bağlamında İncelenmesi: Eskişehir’de Bir Uyulama. Eskişehir: Eskişehir Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmamış Doktora Tezi).
  • Levinson, Jay. Conrad. (1998). Guerilla Marketing. Boston: Houghton Mitflin Company,.
  • Levinson, Jay. Conrad. (2007). Guerilla Marketıng. Boston: Houghton Mifflin Company,.
  • Levinson, Jay. Conrad., ve Handley, Paul. (2006). Tüketicilerin Bilinçaltını Fethetmek İçin Gerilla Pazarlama Devrimi. (Y. Fletcher, Çev.) İstanbul: Mediacat Yayınları.
  • Levinson, Jan. Conrad., ve Lautenslager, Al. (2006). 30 Günde Gerilla Pazarlama. (D. Tayanç, Çev.) İstanbul: MediaCat Yayınları.
  • Mills, Adam. (2012). Virality in Social Media: The SPIN Framework. Journal of Public Affairs,, 12.
  • Minocha, Shailey., ve Petre, Marian. (2012). Handbook Of Social Media For Researches and and Supervisors Digital Technologies For Research Dialogues. England : The Open Universirty Vitae Researches.
  • Nardalı, Sinan. (2009). Gerilla Pazarlaması ve Uygulamadaki Bazı Örnekleri. Yönetim ve Ekonomi: Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 16(2).
  • Nufer, Gerd., ve Bender, Manuel. (2008). Guerilla Marketing. Almanya: Reutlingen Üniversitesi,.
  • Obar, Jonathan., ve Steve, Wildman. (2015). Social Media Definition and the Governance Challenge: An Introduction to the Special Issue”. Telecommunications Policy, 39(9).
  • Özutku, Fatih., Küçükyılmaz, Mücahit., Çopur, Hakan., Sığın, İbrahim., İlter, Kemal., ve Arı, Yalçın. (2014). Sosyal Medyanın ABC'si. İstanbul: Alfa Yayınevi.
  • Smith, Keri. (2007). The Guerılla Art Kıt. New York: Princeton Architectural Press.
  • Tek, Ömer. Baybars. (1999). Pazarlama İlkeleri. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Tekin, Mahmut., Şahin, Esen., ve Göbenez, Yılmaz. (2014). Postmodern Pazarlama Yaklaşımıyla Modern Pazarlama Yöntemleri: Güncel Şirket Uygulamaları. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Dr. Mehmet Yıldız Özel Sayısı.
  • Tuten, Tracy. (2008). Advertising 2.0, Social Media Marketing in A Web 2.0 World. Inc: Book News,.
  • Tuten, Tracy., ve Solomon, Michael. (2015). Social Media Marketing. London: Second Edition Sage Puplication,.
  • Yüksekbilgili, Zeki. (2011). Gerilla Pazarlama Kuramsal Bir Çerçeve. ABMYO Dergisi(22).
  • Zimmerman, Jan. (2015). Social Media Marketing All ın One For Dummles. Canada: Wiley Publishing.
Toplam 43 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Tezden Türetilmiş Makaleler
Yazarlar

Mehmet Burç 0000-0002-1667-681X

Emel Tanyeri 0000-0003-2731-5996

Yayımlanma Tarihi 26 Temmuz 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Burç, M., & Tanyeri, E. (2021). Sosyal Medya Perspektifinden Gerilla Pazarlama ve Bir Araştırma. Aksaray İletişim Dergisi, 3(2), 362-392. https://doi.org/10.47771/aid.878830