Kadına karşı şiddet ve bu tür şiddetin medyada temsiline dair sorunlar, medyanın bu tür şiddetin önlenmesi konusunda sorunluluk ve görevleri gibi konular, hem akademik platformlarda çokça tartışılmakta, hem de zaman zaman uluslararası ve ulusal yasal düzenlemelere tabi tutulmaktadır. Ancak hem yasal düzenlemelerin, hem araştırmalar ve akademik çalışmaların, hem de medyanın kadına karşı şiddeti tanımlarken çizdikleri çerçeve birbirleri ile oldukça benzer bir çerçeve olup, bunun medyada temsili de dahil olmak üzere bu çerçevenin en genel hattı, kadına “erkekten gelen” şiddet biçimindedir. Bu çalışmada medyanın çeşitli mecralarından örneklerle kadına karşı şiddet konusunda çizilen bu çerçevenin sınırlılıkları tartışılmış, bu çerçeveye, kadına kadından gelen şiddetin de dahil edilmesi gerektiği, bu olgunun da incelenmesi için en uygun platformlardan birinin medya olduğu düşüncesi ileri sürülmüştür. Yöntem olarak betimsel analiz yöntemi kullanılmış, konu herhangi bir zaman kısıtlaması gözetilmeden reklamlar, diziler ve yarışma programları gibi televizyon içerikleri ile sosyal medya, sinema filmleri gibi geniş bir yelpazedeki medya içerikleri üzerinden örneklerle tartışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Temmuz 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021Cilt: 3 Sayı: 2 |