Kurumlar günümüzde bir yandan rekabette kazanmaya odaklanarak üretim yapıp mal/hizmet sunarken bir yandan da sürecin her aşamasında sosyal paydaşlarının beklentilerini karşılayamadıkları sürece var olamayacaklarının farkına varmışlardır. Paydaşları tarafından ‘iyi vatandaşlar’ olarak algılanmayı amaçlayan kurumlar, kârlılık stratejilerini toplumun refahıyla bağdaştırarak sürdürülebilir bir yaşam kurmayı hedeflemektedirler. Bu çalışmanın amacı; toplum gönüllülüğü kapsamında çalışanların sosyal sorumluluk uygulamalarına dahil edilmelerine yönelik bir örneği incelemek olarak belirlenmiştir. Araştırmanın odağında, projelerin yürütülme biçimi, gönüllülük uygulamasının kurumsal hedefleri gibi konularda bilgi edinmek de yer almaktadır. Örneklemi oluşturan kurum ödüller almış iletişim çalışmaları gerçekleştirmiştir. Bu nedenle elde edilecek verilerin önemli olduğu düşünülmüştür. Bu doğrultuda Eczacıbaşı Topluluğu Kurumsal İletişim Yöneticisi’ne ulaşılmış, belirlenen amaçların, derinlemesine mülakat tekniğiyle güncel bir araştırma gerçekleştirilerek incelenmesi planlanmıştır. Araştırmada kurumun insan kaynakları ve sosyal sorumluluk konularına yönelik görüşlerinin öğrenilmesi de planlanmıştır. Araştırmanın sonunda; toplum gönüllülüğü uygulamalarının kurumsal bir standarda sahip olduğu ve uygulamaların kurum içi iletişim ile kurumsal itibara yönelik önemli işlevlerinin olduğuna yönelik farkındalıklar saptanmıştır.
Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kurum İçi İletişim Toplum Gönüllülüğü Kurumsal Gönüllülük Sosyal Sorumluluk
Today, institutions have realized that they cannot exist unless they can meet the expectations of their social stakeholders at every stage of the process, while focusing on winning in competition and producing goods/services.Institutions that aim to be perceived as 'good citizens' by their stakeholders aim to establish a sustainable life by harmonizing their profitability strategies with the welfare of the society. The aim of this study; It was determined as to examine an example of inclusion of employees in social responsibility practices within the scope of community volunteering. The focus of the research is to obtain information on issues such as the way the projects are carried out and the institutional goals of the volunteer practice. The institution that created the sample carried out communication studies that received awards. For this reason, the data to be obtained is considered to be important. In this direction, Eczacıbaşı Group Corporate Communications Manager has been reached and it is planned to examine the determined objectives by conducting an up-to-date research with in-depth interview technique. In the research, it was also planned to learn the views of the institution on human resources and social responsibility issues. At the end of the research; Awareness has been determined that community volunteering practices have an institutional standard and that practices have important functions for internal communication and corporate reputation.
Corporate Social Responsibilty Internal Communications Community Volunteering Corporate Volunteering Social Responsibility
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Temmuz 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022Cilt: 4 Sayı: 2 |