Höristik karar alma süreci, genellikle yaşamın her alanında kullanmaktadır. Birçok konu çerçevesinde tartışılan kavram, siyasal olarak daha çok seçmen davranışları üzerine yapılan betimsel çalışmalarda geçmektedir. Ancak siyasal aktörlerin hedef kitleleri üzerine gerçekleştirdiği politikalardaki höristik karar alma sürecinin etkisi yeterince araştırılmamıştır. Höristiğin özellikle popülizmin dijital ortamlardaki yüzü olan popülizm 2.0’da önemli olduğu düşünülmektedir. Bu çalışmada popülizm 2.0’da höristik karar alma sürecinin kullanımının incelenmesi amaçlanmıştır. Nitekim Donald Trump’ın göreve başlamasından sonra 20 Ocak 2017 ile 28 Şubat 2017 arasındaki tweetleri ele alınmış, toplamda 216 tweet içerik analizine tabi tutulmuştur. Bunlardan popülist içerikli olan 7 tanesi eleştirel söylem analiziyle çözümlenmiştir. Gerçekleştirilen analiz sonucunda stratejiyi oluşturmada alınan karar alma sürecinde höristiğin temsililik, ulaşılabilirlik ve referans türlerinin varlığı ortaya koyulmuştur.
The heuristic decision-making process is generally used in all areas of life. The concept, which is discussed in many subject frameworks, goes through a descriptive evaluation made around political voters. However, the effect of the use of heuristic decision making on the spread policies of political actors on their target audiences has not been sufficiently investigated. Heuristics is thought to be especially important in populism 2.0, which is the face of populism in digital environments. In this study, it is aimed to examine the use of heuristic decision-making process in populism 2.0. As a matter of fact, Donald Trump's tweets between January 20, 2017 and February 28, 2017, after he took office, were analyzed and a total of 216 tweets were analyzed. 7 of them with populist content were analyzed by critical discourse analysis. As a result of the analysis, the presence of representation, accessibility and reference types of heuristics were revealed in the decision-making process taken in forming the strategy.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Early Pub Date | July 31, 2023 |
Publication Date | July 31, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 |