YAKINSAMA KÜLTÜRÜ VE TRANSMEDYA HİKÂYE ANLATICILIĞI ÜZERİNE
Yıl 2021,
, 43 - 61, 22.01.2021
Mahmut Akgül
,
Hande Hekimoğlu Toprak
Öz
Gelişen teknoloji ile beraber hem yeni medyada hem geleneksel medyada çeşitlilik de artış göstermektedir. Günlük hayatın içinde kitle iletişim araçlarından gelen birçok veriye maruz kalan bireyler, seçimleri ile sürece dahil olmuşlardır. Yeni medyanın önemli getirilerinden biri olan yakınsama kültürü ile katılımcı rolleri artan bireyler, içerik üreticilerini ve / veya yapımcıları yeni yöntem arayışlarına yöneltmiştir. Bu yöntemlerin en önemlilerinden biri olan transmedya hikâye anlatımı ile oluşturulan içerik medya araçları arasında uyumlu hale getirilerek hikâye anlatısının güçlenmesi sağlanmaktadır.
Bu çalışmada “Eltilerin Savaşı” filmi transmedya hikâye anlatıcılığı açısından incelenmiş ve kullanıcıların / takipçilerin filmin resmi Instagram hesabına yaptıkları yorumlar, oluşturdukları içerikler betimsel analiz tekniği ile çözümlenmiştir.
Kaynakça
- AKTAN, Ercan (2018), Halkla İlişkilerden Reklama, Sosyal Medyadan Turizme: Transmedya Hikâyeciliği, (Editör), Ercan Aktan. Sosyal Ağlar ve Transmedya Hikâyeciliği: Kullanıcı Paylaşımları Üzerinden Transmedyal Hikâye Etkinliğinin Değerlendirilmesi, Konya: Literatürk Academia, s.23-48.
- DEUZE, Mark (2006), ''Collaboration, Participation and the Media''.New Media and Society. Vol:8(4). 691-698
- DÖNMEZ, Mevlüt, ve GÜLER, Şakir (2016), Transmedya Hikâyeciliği “Doritos Akademi” Örneği İncelemesi. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, Yıl: 2016, Cilt: 7, Sayı: 16, s.155-175.
- FLEW, Tenry (2010). New Media: An Introduction, 3rd Edition, Oxford University Press
- JENKINS, Henry (2006). Convergence Culture: Where Old and New Media Collide. US: New York University Press.
- KIM, Jeong-Hee and HONG, Jong Youl (2013), Analysis of Trans-media Storytelling Strategies. International Journal o Multimedia and Ubiquitous Engineering, 8 (3), 1-10
- MERRIAM, Sharan (2013), Nitel Araştırma Desen ve Uygulama İçin Bir Rehber, Selahattin Turan (çev), Ankara: Nobel Yayıncılık.
- MÖLLER, Patrick (2014), Transmedya Hikâyeciliği, (Editörler), Süleyman Karaçor, Duygu Aydın, Aşina Gülerarslan. Transmedya Hikâyeciliğinin Akademik Boyutu, Konya: Çizgi Kitabevi, s. 26-34.
- PRATTEN, Robert (2011), “Getting Started In Transmedia Storytelling: A Practical Guide For Beginners”, http://videoturundus.ee/transmedia.pdf, Erişim Tarihi: 20.04.2020.
- ROBSON, Colin (2017). Bilimsel Araştırma Yöntemleri Gerçek Dünya Araştırması, Şakir Çınkır-Nihan Demirkasımoğlu (çev), Ankara: Anı Yayıncılık.
- SEZEN, Diğdem, Transmedya Anlatılar. İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Yayınlanmış Ders Notları.
- TAŞ, Oğuzhan (2004), Yöndeşme ve Medya Endüstrisi: İletişim alanında Yöndeşme Eğilimleri, Yüksek Lisans Tezi, AÜ Sos. Bil. Enst., Ankara
TOSCHI, Angelique (2009), The Entertainment Revolution: Does Transmedia Storytelling Really Enhance the Audience Experience? California State University Comm 500- Mass Communications Theory.
- YILDIRIM, Ali ve ŞİMŞEK, Hasan (2016), Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
- YILMAZ, Recep ve CİĞERCİ, M., Fatih (2018), Handbook of Research on Transmedia Storytelling and Narrative Strategies, (Editörler), Recep Yılmaz, M. Nur Erdem ve Filiz Resuloğlu. A Brief History of Storytelling: From Primitive Dance to Digital Narration,USA:IGI Global,s. 1-14.
- ZIMMERMANN, Philip (2014), Transmedya Hikâyeciliği, (Editörler), Süleyman Karaçor, Duygu Aydın, Aşina Gülerarslan. Transmedya Hikâyeciliği, Konya: Çizgi Kitabevi, s. 19-25.