Bu çalışma, dijitalleşen medya ortamında Türk haber medyasının sürdürülebilirliğini sağlamada evergreen içeriğin rolünü araştırmaktadır. Türkiye'de yüksek dijital okunma oranlarına sahip olan üç gazete (Hürriyet, Sabah ve Sözcü) örneklem olarak seçilmiş ve bu yayınların evergreen içerik stratejileri ve içerik türleri doküman incelemesine tabi tutularak betimsel analizle ele alınmıştır. Çalışma, evergreen içeriğin yalnızca sürekli trafik çekme potansiyeli sunmakla kalmayıp, aynı zamanda markalaşma, uzmanlık alanı oluşturma ve okuyucu bağlılığını artırma açısından kritik bir rol oynadığını ortaya koymaktadır. Bulgular, her gazetenin evergreen içeriklere erişim için SEO uygulamalarına sahip olduğunu göstermektedir. Gazeteler, dijitalleşmenin getirdiği avantajlarla arama motorları üzerinden ulaşılabilir bir arşiv niteliği taşımalarına bağlı olarak içeriğe tekraren erişimi mümkün kılmaya çalışmaktadır. Bu da içeriklerin her zaman kullanılabilir nitelikte hazırlanması gerekliliğini gündeme getirmektedir. Elde edilen bulgulara göre gazeteler evergreen içerikleri önemli bir erişim sağlayıcı olarak kullanmaktadır. Bu analiz, Türk medya ekosistemindeki dijital dönüşüm çabalarına ve sürdürülebilir iş modelleri arayışına dair önemli çıkarımlar sunmaktadır.
Evergreen içerik medya sürdürülebilirliği dijital gazetecilik
This study investigates the role of evergreen content in ensuring the sustainability of Turkish news media in a digitalizing media environment. Three newspapers with high digital readership rates in Türkiye (Hürriyet, Sabah, and Sözcü) were selected as samples, and the current content strategies and content types of these publications were examined through document analysis and descriptive analysis. The study reveals that evergreen content not only offers the potential to attract continuous traffic, but also plays a critical role in branding, creating areas of expertise, and increasing reader loyalty. The findings show that each newspaper has SEO practices for accessing evergreen content. Newspapers, benefiting from the advantages brought by digitalization, try to make repeated access to content possible by functioning as an accessible archive through search engines. This brings forth the necessity of preparing content in a way that it remains always usable. According to the findings, newspapers use evergreen content as an important access provider. This analysis offers important insights into the efforts of digital transformation and the search for sustainable business models within the Turkish media ecosystem.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Gazetecilik |
Bölüm | Derleme Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2025 |
Gönderilme Tarihi | 30 Haziran 2025 |
Kabul Tarihi | 23 Temmuz 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025Cilt: 7 Sayı: 2 |