Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye'de Haber Medyasının Sürdürülebilirliği Bağlamında Evergreen İçerikler

Yıl 2025, Cilt: 7 Sayı: 2, 93 - 105, 31.07.2025
https://doi.org/10.47771/aid.1730707

Öz

Bu çalışma, dijitalleşen medya ortamında Türk haber medyasının sürdürülebilirliğini sağlamada evergreen içeriğin rolünü araştırmaktadır. Türkiye'de yüksek dijital okunma oranlarına sahip olan üç gazete (Hürriyet, Sabah ve Sözcü) örneklem olarak seçilmiş ve bu yayınların evergreen içerik stratejileri ve içerik türleri doküman incelemesine tabi tutularak betimsel analizle ele alınmıştır. Çalışma, evergreen içeriğin yalnızca sürekli trafik çekme potansiyeli sunmakla kalmayıp, aynı zamanda markalaşma, uzmanlık alanı oluşturma ve okuyucu bağlılığını artırma açısından kritik bir rol oynadığını ortaya koymaktadır. Bulgular, her gazetenin evergreen içeriklere erişim için SEO uygulamalarına sahip olduğunu göstermektedir. Gazeteler, dijitalleşmenin getirdiği avantajlarla arama motorları üzerinden ulaşılabilir bir arşiv niteliği taşımalarına bağlı olarak içeriğe tekraren erişimi mümkün kılmaya çalışmaktadır. Bu da içeriklerin her zaman kullanılabilir nitelikte hazırlanması gerekliliğini gündeme getirmektedir. Elde edilen bulgulara göre gazeteler evergreen içerikleri önemli bir erişim sağlayıcı olarak kullanmaktadır. Bu analiz, Türk medya ekosistemindeki dijital dönüşüm çabalarına ve sürdürülebilir iş modelleri arayışına dair önemli çıkarımlar sunmaktadır.

Kaynakça

  • Ayçin, T. (2022). Journalism’s transformation through digitalization in Turkey: Applying search engine optimization to journalism. Connectist: Istanbul University Journal of Communication Sciences, 0(63), 1-25. https://doi.org/10.26650/CONNECTIST2022-1196025
  • Baştürk, E. Ş. (2024). Creating Value for the Digital Reader in the Context of Sustainable Journalism. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 44, Article 44. https://doi.org/10.31123/akil.1349657
  • Digital 2025: Global Overview Report. (2025, Şubat 5). DataReportal – Global Digital Insights. https://datareportal.com/reports/digital-2025-global-overview-report
  • İşliyen, M. (2019). Yeni Gazetecilik Pratiği: Dünün Haberlerinden An’ın Haberlerine. İçinde M. İşliyen & F. Şimşek İşliyen (Ed.), Dijital Gazetecilik ve İletişim (ss. 119-148). LiteraTürk Academia.
  • Karabulut, V. (2020, Mayıs 15). Evergreen Content (içerik) Neden Önemli? https://www.hurriyet.com.tr/yazarlar/vedat-karabulut/evergreen-content-icerik-neden-onemli-41517780
  • McQuail, D. (2010). McQuail’s mass communication theory (6th ed.). SAGE Publications.
  • Newman, N. (2025). Overview and key findings of the 2025 Digital News Report | Reuters Institute for the Study of Journalism. Reuters Institute. https://reutersinstitute.politics.ox.ac.uk/digital-news-report/2025/dnr-executive-summary
  • News Platform Fact Sheet. (2024, Eylül 17). Pew Research Center. https://www.pewresearch.org/journalism/fact-sheet/news-platform-fact-sheet/
  • Orendorff, A. (2023, Ocak 12). 20 Evergreen Content Examples That Produce Lasting Results. Copyblogger. https://copyblogger.com/evergreen-content/
  • Özel, E. K., & Deniz, Ş. (2018). “Google Gazeteciliği” mi “Empati Editörü”lüğü mü? Gazetecilikte SEO Editörlüğü ve Dönüşen Gazetecilik Pratikleri Üzerine Bir Araştırma. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 30, Article 30. https://doi.org/10.31123/akil.461286
  • Patel, N. (2021, Nisan 2). How to Create Evergreen Content Right From the Start. Neil Patel. https://neilpatel.com/blog/evergreen-content/
  • Porta, M. (2016). Sustainability. Içinde A Dictionary of Epidemiology. Oxford University Press. https://www.oxfordreference.com/display/10.1093/acref/9780199976720.001.0001/acref-9780199976720-e-1833
  • Radcliffe, D. (2025). 5 key insights from the World Press Trends Outlook 2024-2025. International Journalists’ Network. https://ijnet.org/en/story/5-key-insights-world-press-trends-outlook-2024-2025
  • Rubel, G. F., & Walewski, L. (2023). The International Language of Journalists. Furia Rubel. https://www.furiarubel.com/wp-content/uploads/2023/04/InternationalLanguageofJournalists_GinaRubelLukaszWalewski_FuriaRubelCommunications.pdf
  • Sabahları cilt bakım rutini nasıl olmalı? (2019). Sabah. https://www.sabah.com.tr/guzellik/2019/11/12/sabahlari-cilt-bakim-rutini-nasil-olmali
  • Sarsılmaz, M. (2023). Tık tuzağı nedir? https://www.aa.com.tr/tr/teyithatti/teyit-sozlugu/tik-tuzagi-nedir/1815460
  • SEO Başlangıç Kılavuzu: Temel Bilgiler | Google Arama Merkezi | Documentation. (t.y.). Google for Developers. Geliş tarihi 04 Temmuz 2025, gönderen https://developers.google.com/search/docs/fundamentals/seo-starter-guide?hl=tr
  • Tokgöz, O. (2003). Temel Gazetecilik. İmge Kitabevi.
  • TÜİK. (2023). Yazılı Medya ve Uluslararası Standart Kitap Numarası İstatistikleri, 2022. TÜİK. https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Yazili-Medya-ve-Uluslararasi-Standart-Kitap-Numarasi-Istatistikleri-2022-49423
  • TÜİK. (2024). Süreli Yayın İstatistikleri, 2023. https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Sureli-Yayin-Istatistikleri-2023-53810
  • Türkiye’nin En Çok Ziyaret Edilen Haber Siteleri—İlk 50. (2025, Haziran 1). Online Basın Bülteni Dağıtım Servisi | B2Press. https://tr.b2press.com/haber-siteleri
  • U.S. daily newspaper circulation continues to decline. (2023). Pew Research Center. https://www.pewresearch.org/short-reads/2023/11/28/audiences-are-declining-for-traditional-news-media-in-the-us-with-some-exceptions/sr_23-11-28_sotnm_1-png/
  • What is Infinite Scrolling? (2025). The Interaction Design Foundation. https://www.interaction-design.org/literature/topics/infinite-scrolling
  • Yemek Tarifleri. (2025). https://www.hurriyet.com.tr/lezizz/yemek-tarifleri/
  • Yüksel, E., & Gürcan, H. İ. (2001). Habercinin el rehberi: Soru ve örneklerle haber toplama ve yazma kural ve teknikleri. Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Zamith, R. (2022). The International Journalism Handbook: Concepts, Challenges, and Contexts. UMass Amherst Libraries.

Evergreen Content in the Context of Sustainability of News Media in Turkey

Yıl 2025, Cilt: 7 Sayı: 2, 93 - 105, 31.07.2025
https://doi.org/10.47771/aid.1730707

Öz

This study investigates the role of evergreen content in ensuring the sustainability of Turkish news media in a digitalizing media environment. Three newspapers with high digital readership rates in Türkiye (Hürriyet, Sabah, and Sözcü) were selected as samples, and the current content strategies and content types of these publications were examined through document analysis and descriptive analysis. The study reveals that evergreen content not only offers the potential to attract continuous traffic, but also plays a critical role in branding, creating areas of expertise, and increasing reader loyalty. The findings show that each newspaper has SEO practices for accessing evergreen content. Newspapers, benefiting from the advantages brought by digitalization, try to make repeated access to content possible by functioning as an accessible archive through search engines. This brings forth the necessity of preparing content in a way that it remains always usable. According to the findings, newspapers use evergreen content as an important access provider. This analysis offers important insights into the efforts of digital transformation and the search for sustainable business models within the Turkish media ecosystem.

Kaynakça

  • Ayçin, T. (2022). Journalism’s transformation through digitalization in Turkey: Applying search engine optimization to journalism. Connectist: Istanbul University Journal of Communication Sciences, 0(63), 1-25. https://doi.org/10.26650/CONNECTIST2022-1196025
  • Baştürk, E. Ş. (2024). Creating Value for the Digital Reader in the Context of Sustainable Journalism. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 44, Article 44. https://doi.org/10.31123/akil.1349657
  • Digital 2025: Global Overview Report. (2025, Şubat 5). DataReportal – Global Digital Insights. https://datareportal.com/reports/digital-2025-global-overview-report
  • İşliyen, M. (2019). Yeni Gazetecilik Pratiği: Dünün Haberlerinden An’ın Haberlerine. İçinde M. İşliyen & F. Şimşek İşliyen (Ed.), Dijital Gazetecilik ve İletişim (ss. 119-148). LiteraTürk Academia.
  • Karabulut, V. (2020, Mayıs 15). Evergreen Content (içerik) Neden Önemli? https://www.hurriyet.com.tr/yazarlar/vedat-karabulut/evergreen-content-icerik-neden-onemli-41517780
  • McQuail, D. (2010). McQuail’s mass communication theory (6th ed.). SAGE Publications.
  • Newman, N. (2025). Overview and key findings of the 2025 Digital News Report | Reuters Institute for the Study of Journalism. Reuters Institute. https://reutersinstitute.politics.ox.ac.uk/digital-news-report/2025/dnr-executive-summary
  • News Platform Fact Sheet. (2024, Eylül 17). Pew Research Center. https://www.pewresearch.org/journalism/fact-sheet/news-platform-fact-sheet/
  • Orendorff, A. (2023, Ocak 12). 20 Evergreen Content Examples That Produce Lasting Results. Copyblogger. https://copyblogger.com/evergreen-content/
  • Özel, E. K., & Deniz, Ş. (2018). “Google Gazeteciliği” mi “Empati Editörü”lüğü mü? Gazetecilikte SEO Editörlüğü ve Dönüşen Gazetecilik Pratikleri Üzerine Bir Araştırma. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 30, Article 30. https://doi.org/10.31123/akil.461286
  • Patel, N. (2021, Nisan 2). How to Create Evergreen Content Right From the Start. Neil Patel. https://neilpatel.com/blog/evergreen-content/
  • Porta, M. (2016). Sustainability. Içinde A Dictionary of Epidemiology. Oxford University Press. https://www.oxfordreference.com/display/10.1093/acref/9780199976720.001.0001/acref-9780199976720-e-1833
  • Radcliffe, D. (2025). 5 key insights from the World Press Trends Outlook 2024-2025. International Journalists’ Network. https://ijnet.org/en/story/5-key-insights-world-press-trends-outlook-2024-2025
  • Rubel, G. F., & Walewski, L. (2023). The International Language of Journalists. Furia Rubel. https://www.furiarubel.com/wp-content/uploads/2023/04/InternationalLanguageofJournalists_GinaRubelLukaszWalewski_FuriaRubelCommunications.pdf
  • Sabahları cilt bakım rutini nasıl olmalı? (2019). Sabah. https://www.sabah.com.tr/guzellik/2019/11/12/sabahlari-cilt-bakim-rutini-nasil-olmali
  • Sarsılmaz, M. (2023). Tık tuzağı nedir? https://www.aa.com.tr/tr/teyithatti/teyit-sozlugu/tik-tuzagi-nedir/1815460
  • SEO Başlangıç Kılavuzu: Temel Bilgiler | Google Arama Merkezi | Documentation. (t.y.). Google for Developers. Geliş tarihi 04 Temmuz 2025, gönderen https://developers.google.com/search/docs/fundamentals/seo-starter-guide?hl=tr
  • Tokgöz, O. (2003). Temel Gazetecilik. İmge Kitabevi.
  • TÜİK. (2023). Yazılı Medya ve Uluslararası Standart Kitap Numarası İstatistikleri, 2022. TÜİK. https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Yazili-Medya-ve-Uluslararasi-Standart-Kitap-Numarasi-Istatistikleri-2022-49423
  • TÜİK. (2024). Süreli Yayın İstatistikleri, 2023. https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Sureli-Yayin-Istatistikleri-2023-53810
  • Türkiye’nin En Çok Ziyaret Edilen Haber Siteleri—İlk 50. (2025, Haziran 1). Online Basın Bülteni Dağıtım Servisi | B2Press. https://tr.b2press.com/haber-siteleri
  • U.S. daily newspaper circulation continues to decline. (2023). Pew Research Center. https://www.pewresearch.org/short-reads/2023/11/28/audiences-are-declining-for-traditional-news-media-in-the-us-with-some-exceptions/sr_23-11-28_sotnm_1-png/
  • What is Infinite Scrolling? (2025). The Interaction Design Foundation. https://www.interaction-design.org/literature/topics/infinite-scrolling
  • Yemek Tarifleri. (2025). https://www.hurriyet.com.tr/lezizz/yemek-tarifleri/
  • Yüksel, E., & Gürcan, H. İ. (2001). Habercinin el rehberi: Soru ve örneklerle haber toplama ve yazma kural ve teknikleri. Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Zamith, R. (2022). The International Journalism Handbook: Concepts, Challenges, and Contexts. UMass Amherst Libraries.
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Gazetecilik
Bölüm Derleme Makaleler
Yazarlar

Mustafa İşliyen 0000-0003-0086-6165

Fadime Şimşek İşliyen 0000-0003-0723-2261

Yayımlanma Tarihi 31 Temmuz 2025
Gönderilme Tarihi 30 Haziran 2025
Kabul Tarihi 23 Temmuz 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA İşliyen, M., & Şimşek İşliyen, F. (2025). Türkiye’de Haber Medyasının Sürdürülebilirliği Bağlamında Evergreen İçerikler. Aksaray İletişim Dergisi, 7(2), 93-105. https://doi.org/10.47771/aid.1730707